Az aznapi kiszállítás a magyar vásárlók vágya
A közép-európai vásárlók körében egyértelműen a gyors házhoz szállítás a preferált megoldás, leggyakrabban azért, mert egy korábbi bevásárlás során valami kimaradt. A magyarok azonban kevesebbet áldoznának erre, és bár többségük házhoz kéri a rendelését, mégis a csomagautomaták válnak a leginkább népszerűvé. Ezt mutatja a DODO okoslogisztikai vállalat friss, reprezentatív kutatása, amely négy ország rendelési szokásait hasonlította össze.
A kifejezetten gyors kiszállítást preferálók aránya Magyarországon megfelel a közép-európai átlagnak: a webshopok vásárlóinak több mint negyede tartja ezt a legjobb kiszállítási opcionak. A magyarok között kiemelten magas azok aránya, akik a feledékenységet jelölik meg fő okként az aznapi kiszállítás választása mögött.
A kutatásból kiderül, hogy a legtöbb vásárló a korábbi bevásárlás során elfelejtett vagy elfogyott termékek miatt választja az aznapi kiszállítást. Emellett a termékek azonnali pótlása, valamint a tervezett vásárlások gyors teljesítése is fontos tényező. Magyarországon a tervezett vásárlások aznapi kiszállításának igénye megelőzi Németországot, és a magyar vásárlók hajlandóak plusz összeget is fizetni az aznapi kézbesítésért.
A német vásárlókhoz hasonlóan a magyarok többsége is otthonra vagy a munkahelyére rendel, de kiemelkedő arányban részesítik előnyben a csomagautomatákat. A megrendelést befolyásoló tényezőkön túl kiemelten fontos az általuk preferált szállítási mód és a gyors kézbesítés lehetősége.
Összességében kijelenthető, hogy az aznapi, gyors házhoz szállítás komoly vásárlást befolyásoló tényező Közép-Európában, így Magyarországon is. A vásárlók kényelme és az azonnali szükségletek kielégítése mellett az üzleti szereplőknek is fontos felismerni és kielégíteni ezt a növekvő igényt az e-kereskedelemben.
Kapcsolódó cikkeink
40 magyar város 73 SPAR üzletének több mint 8000 termékét viszi házhoz a Wolt: Már a heti nagybevásárlást is online intézik a magyarok
Bolti árakon intézi helyettünk a nagybevásárlást a SPAR 73 magyarországi…
Tovább olvasom >Ingyenes házhozszállítással indítja az évet az Aldi
A házhozszállítás egyre nagyobb teret hódít Magyarországon, hiszen a vásárlók…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >