Az aznapi kiszállítás a magyar vásárlók vágya

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 03. 26. 12:12

A közép-európai vásárlók körében egyértelműen a gyors házhoz szállítás a preferált megoldás, leggyakrabban azért, mert egy korábbi bevásárlás során valami kimaradt. A magyarok azonban kevesebbet áldoznának erre, és bár többségük házhoz kéri a rendelését, mégis a csomagautomaták válnak a leginkább népszerűvé. Ezt mutatja a  DODO okoslogisztikai vállalat friss, reprezentatív kutatása, amely négy ország rendelési szokásait hasonlította össze.

A kifejezetten gyors kiszállítást preferálók aránya Magyarországon megfelel a közép-európai átlagnak: a webshopok vásárlóinak több mint negyede tartja ezt a legjobb kiszállítási opcionak. A magyarok között kiemelten magas azok aránya, akik a feledékenységet jelölik meg fő okként az aznapi kiszállítás választása mögött.

A kutatásból kiderül, hogy a legtöbb vásárló a korábbi bevásárlás során elfelejtett vagy elfogyott termékek miatt választja az aznapi kiszállítást. Emellett a termékek azonnali pótlása, valamint a tervezett vásárlások gyors teljesítése is fontos tényező. Magyarországon a tervezett vásárlások aznapi kiszállításának igénye megelőzi Németországot, és a magyar vásárlók hajlandóak plusz összeget is fizetni az aznapi kézbesítésért.

A német vásárlókhoz hasonlóan a magyarok többsége is otthonra vagy a munkahelyére rendel, de kiemelkedő arányban részesítik előnyben a csomagautomatákat. A megrendelést befolyásoló tényezőkön túl kiemelten fontos az általuk preferált szállítási mód és a gyors kézbesítés lehetősége.

Összességében kijelenthető, hogy az aznapi, gyors házhoz szállítás komoly vásárlást befolyásoló tényező Közép-Európában, így Magyarországon is. A vásárlók kényelme és az azonnali szükségletek kielégítése mellett az üzleti szereplőknek is fontos felismerni és kielégíteni ezt a növekvő igényt az e-kereskedelemben.

Kapcsolódó cikkeink