Az amerikai élelmiszerügyi hatóság azt javasolja, hogy tejként árulhassák a növényi alapú tejpótló italokat is
Az Egyesült Államok élelmiszerügyi hatósága azt javasolja, hogy a növényi alapú tejpótló italokat a gyártók „tej” címkével hozhassák forgalomba. A tejipari vállalkozások szervezete tiltakozik.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/02/pexels-cottonbro-studio-5893578.jpg)
Nevezhető-e tejnek a növényi „tej”?
A szövetségi Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatal szerdán kiadott szabálytervezete szerint a lépés megengedhető, mert a növényi alapú italok gyártói nem próbálják azt a látszatot kelteni, hogy termékeik a hagyományos tejiparból származnak, és így nem tévesztik meg a fogyasztókat.
A tervezett változtatásokban ugyanakkor azt is javasolják, hogy az italgyártók mindenképpen tüntessék fel, milyen növényből készült az általuk előállított „tej”.
A hatóság arra is felhívja az alternatív tejek gyártóinak figyelmét, hogy önkéntes alapon, külön címkén tüntessék fel azt, hogy termékük tápanyagtartalma – kalcium, magnézium, D-vitamin – elmarad a hagyományos tejtermékekétől.
Az Élelmiszer és Gyógyszerügyi Hivatal szabálytervezete csak a tejjellegű italokra vonatkozik, a más tejterméket helyettesítő termékekre nem.
Az amerikai tejtermelők országos szövetsége tiltakozását fejezte ki amiatt, hogy tejként címkézhessenek növényi alapú italokat. Érvelésük szerint a javaslat szembemegy a tej fogalmának általános jelentésével és értelmezésével.
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
Ismételten megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >