Az amerikai élelmiszerügyi hatóság azt javasolja, hogy tejként árulhassák a növényi alapú tejpótló italokat is
Az Egyesült Államok élelmiszerügyi hatósága azt javasolja, hogy a növényi alapú tejpótló italokat a gyártók „tej” címkével hozhassák forgalomba. A tejipari vállalkozások szervezete tiltakozik.

Nevezhető-e tejnek a növényi „tej”?
A szövetségi Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatal szerdán kiadott szabálytervezete szerint a lépés megengedhető, mert a növényi alapú italok gyártói nem próbálják azt a látszatot kelteni, hogy termékeik a hagyományos tejiparból származnak, és így nem tévesztik meg a fogyasztókat.
A tervezett változtatásokban ugyanakkor azt is javasolják, hogy az italgyártók mindenképpen tüntessék fel, milyen növényből készült az általuk előállított „tej”.
A hatóság arra is felhívja az alternatív tejek gyártóinak figyelmét, hogy önkéntes alapon, külön címkén tüntessék fel azt, hogy termékük tápanyagtartalma – kalcium, magnézium, D-vitamin – elmarad a hagyományos tejtermékekétől.
Az Élelmiszer és Gyógyszerügyi Hivatal szabálytervezete csak a tejjellegű italokra vonatkozik, a más tejterméket helyettesítő termékekre nem.
Az amerikai tejtermelők országos szövetsége tiltakozását fejezte ki amiatt, hogy tejként címkézhessenek növényi alapú italokat. Érvelésük szerint a javaslat szembemegy a tej fogalmának általános jelentésével és értelmezésével.
Kapcsolódó cikkeink
Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Feltámadt a túró: újra hasít az amerikai tejipar
Közel húsz éve tartó csökkenés után újra felfelé ível a…
Tovább olvasom >Ausztrália a vámháború nyertese – olcsóbb lehet az ausztrál marha, bor és búza az amerikai piacon
Donald Trump amerikai elnök új vámpolitikája váratlan előnyt hozott Ausztráliának:…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >