Az AMC újra a világ egyik legjelentősebb élelmiszer-ipari szakvásárán
Az Agrármarketing Centrum (AMC) idei keretprogramjában is kiemelt szerepet játszik a párizsi SIAL Nemzetközi Élelmiszer-ipari Szakkiállításon való megjelenés, ahol most első alkalommal az úgynevezett nemzeti standok pavilonján kívül a húsipari és a fagyasztott élelmiszerek tematikus pavilonjában is összefogott magyar bemutatkozásra ad lehetőséget az intézmény. A magyar standokon megjelenő élelmiszergyártók kétféle bemutatkozási lehetőség közül választhatnak: egyéni standrésszel jelennek meg, vagy közösségi kiállítóként vesznek részt a programon.A magas minőségű magyar élelmiszerek bemutatására összesen 350 m2-áll rendelkezésre: A 250 m2-es magyar nemzeti standon, ahol az Agrármarketing Centrum központi információs standrészt üzemeltet, 21 közösségi kiállító vállalat jelezte részvételi szándékát. További, egyenként 50 m2-es standterületen mutatkoznak be a húsipari termékeket gyártók (4 közösségi kiállító), illetve a fagyasztott élelmiszereket gyártók (3 egyéni kiállító).
A magyar élelmiszeripar szereplőinek 1996 óta van lehetőségük megjelenni az Agrármarketing Centrum szervezésében megvalósuló magyar nemzeti pavilonban Európa egyik legnagyobb presztízsű élelmiszer-ipari kiállításán. A SIAL-on történő részvétel kitűnő lehetőséget nyújt a külpiacon történő üzletszerzésre, hiszen a szaklátogatók a fontos importőrök, nagy- és kiskereskedők köréből tevődnek össze. Kiemelkedően nagyszámú a Távol-Keletről érkező szakmai látogatók aránya, ugyanakkor 2006-ban az Ausztráliából és a Szaúd-Arábiából érkező látogatók száma nőtt a korábbi alkalmakhoz képest a legnagyobb mértékben.
A vásárigazgatóság statisztikái szerint a szakkiállításon a legutóbbi alkalommal 99 ország 5302 kiállítója vett részt, s a rendezvény 191 országból érkezett, összesen 140 423 látogatót számlált. A látogatószám mintegy kétszeresére növekedett 1996 óta, a látogatók több mint fele külföldi.
Pál József, az Agrármarketing Centrum igazgatója úgy véli: a megjelenés alapvető fontosságú, hiszen ezen a fórumon az uniós, illetve európai élelmiszerpiac jelentősebb résztvevői mindannyian képviseltetik magukat, így a jelenlét biztosítja, hogy európai szinten is ismerjék, „jegyezzék” a vállalatot. A vásár nagyságát és rendkívüli összetettségét figyelembe véve a résztvevők számára igen jó lehetőség nyílik a szakmai tapasztalatszerzésre, valamint a későbbiekben jó eséllyel üzletkötést eredményező kapcsolatteremtésre. A magyar aktivitást a fentieken túl indokolja továbbá, hogy a viszonylag közeli helyszínnek köszönhetően a részvétel költséghatékonynak mondható.