Az Amazon venné meg a Realt?
Megválik kiskereskedelmi érdekeltségétől a Magyarországon is aktív német Metro nagykereskedelmi lánc – írja a Világgazdaság Online. A Real üzlethálózat 282 egységében 34 ezren dolgoznak, a lánc a becslések szerint egymilliárd euróért cserélhet gazdát. A legutóbbi negyedévben a Real forgalma éves alapon 7,2 százalékkal zuhant. Ennek a húsvét eltolódása és a szokatlanul meleg időjárás lehetett az oka, de az is igaz, hogy a Metro ettől függetlenül már korábban tervbe vette az eladását, hogy fő profiljára, a nagykereskedelemre fókuszálhasson.
A Real kelet-európai egységeit 2012-ben az Auchan vette meg, de Olaf Koch vezérigazgatónak a legértékesebb, német hálózat eladásáról folytatott tárgyalásai eddig nem vezettek sikerre. Elképzelhető – írja a Reuters –, hogy a diszkontok versenyében elvérző Real ismét amerikai kézbe kerül, de a vevő biztosan nem a régi tulajdonos, a Németországból 2006-ban kivonuló globális piacvezető Walmart, hanem az e-kereskedelemből a fizikai bolthálózatok felé kacsingató Amazon lesz, amely tavaly Amerikában a Whole Foods Market lánc 13,7 milliárd dollárért történt megvételével már üzent riválisainak. Annak idején a Walmart egymilliárd dolláros ráfizetéssel adta el a Metrónak a hálózatát, amelyet Real cégér alatt indítottak újra.
Bruno Monteyne, a Bernstein elemzője szerint az Amazon nagy üzletet csinálhatna a Reállal, mivel a német élelmiszer-kereskedelmi piac internetes ága még nem nőtt fel az ország gazdasági színvonalára, s a fizikai és az online árusítás kombinációjából az Amazon sokat profitálhatna. (vg.hu, K.B.)
Kapcsolódó cikkeink
AI-jal gyorsítja az Amazon az aznapi kiszállítást Európában
Az Amazon bejelentette, hogy a következő 12 hónapban 20 új…
Tovább olvasom >Megugrott az Amazon negyedéves nyeresége és nőtt a bevétele
Az Amazon e-kereskedelmi óriáscég az elemzők által vártnál nagyobb nyereséget…
Tovább olvasom >Hogy iszod a kávét, rázva vagy keverve?
Egyre több szín, egyre meglepőbb ízek – még mindig növekszik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >