Az Amazon is sajátmárkákat fejleszt
Az online kereskedőóriás fizikai üzleteihez kapcsolódva több sajátmárkás termékcsaládot fejlesztett ki, amelyeket off- és online is árusít. Legújabb az Aplenty, amely több száz cikkelemet vonultat fel különböző kategóriákban.
Az Amazon, a többi élelmiszerlánchoz hasonlóan, bővíti sajátmárkás kínálatát, amely nagyobb hasznot ígér, mint a márkás termékek forgalmazása.
Aplenty, a trendi rágcsa
Az Aplenty néven bevezetett nassolnivalók közt található kétszer sütött pita chips parmezános, fokhagymás és fűszeres változatban, lassan sütött kukoricakenyér kréker és sóskaramellás minisüti is. Az Amazon azt ígéri, hogy idén még több száz Aplenty cikkelemmel lép piacra, többek közt édességekkel, süteményekkel, sós snackekkel, fagyasztott termékekkel, sütési keverékekkel és alapvető termékekkel. Az Aplenty sajátmárkás termékek nem tartalmaznak mesterséges ízanyagokat, szinezékeket és magas fruktóztartalmú kukoricaszirupot sem, a vállalat közleménye szerint.
Omnichannelre hangolva
Az Aplenty bevezetésével az Amazon folytatja a sajátmárkás portfólió építését, amit csendben és gyorsan fejlesztett ki omnichannel (on- és offline eladások) fókusszal. Az Amazon már sajátmárkás tejet, fagyasztott zöldséget és fűszereket kínál Happy Belly, helyben sütött pékárut Amazon Fresh és készételeket és köreteket Amazon Kitchen néven. Bébiételeket és gyermekruházatot Mama Bear cimkével hozza forgalomba. De árulnak még sajátmárkás technikai, konyhai és kisállat felszerelést is Amazon Basic néven.
Növekvő cikkelemszám
A versenytársak sem tétlenkednek. Április 5-től elérhető a Target kereskedelmi lánc édes és sós snackeket felvonultató Favorite Day sajátmárkás kínálata.
A Kroger bejelentette, hogy idén 660 új sajátmárkás SKU-t mutat be , nagyrészt a Simple Truth és a Private Selection sajátmárkás termékcsaládjaiban. Az Albertson vezérigazgatója Vivek Sankaran pedig elmondta, hogy a pandémia alatt a privátcimke penetráció náluk elérte a 25%-ot és remélik, hogy hamarosan megközelíti a 30%-ot is.
Az IRI jelentése szerint a sajátmárka 2020-ban növelte a piacrészesedését az Egyesült Államokban és már az FMCG-termékek értékesítésének közel ötödét teszi ki.
Összehasonlításul a private label részesedése 2020-ban, globálisan átlagosan 16,3%, az európai átlag messze kiemelkedő a 31,7%-os részesedéssel, Észak-Amerikában 17,9%, Dél-Amerikában 3,5%, Ázsiában pedig 3,1%, a PLMA online Trade Show keretében elhangzott Nielsen előadás szerint.
Kapcsolódó cikkeink
Tíz éve kínál sajátmárkás elektronikai cikkeket az Auchan
Az Auchan hiperek Qilive márkanév alatt sajátmárkás műszaki cikkeket, kis-…
Tovább olvasom >Adroit Market Research: 2030-ra 15,8 milliárd dollárra nőhet a raktárautomatizációs piac
Az Adroit Market Research új jelentése szerint a raktárrobotizálási piac…
Tovább olvasom >Egy tanulmány szerint a vásárlók több mint fele eltűnt az e-kereskedelemből
A SymphonyAI Retail CPG új globális kutatása szerint az online…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >