Az Amazon is sajátmárkákat fejleszt

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2021. 04. 12. 11:03

Az online kereskedőóriás fizikai üzleteihez kapcsolódva több sajátmárkás termékcsaládot fejlesztett ki, amelyeket off- és online is árusít. Legújabb az Aplenty, amely több száz cikkelemet vonultat fel különböző kategóriákban.

Amazon sajátmárka Aplenty

Az Amazon, a többi élelmiszerlánchoz hasonlóan, bővíti sajátmárkás kínálatát, amely nagyobb hasznot ígér, mint a márkás termékek forgalmazása.

Aplenty, a trendi rágcsa

Az Aplenty néven bevezetett nassolnivalók közt található kétszer sütött pita chips parmezános, fokhagymás és fűszeres változatban, lassan sütött kukoricakenyér kréker és sóskaramellás minisüti is. Az Amazon azt ígéri, hogy idén még több száz Aplenty cikkelemmel lép piacra, többek közt édességekkel, süteményekkel, sós snackekkel, fagyasztott termékekkel, sütési keverékekkel és alapvető termékekkel. Az Aplenty sajátmárkás termékek nem tartalmaznak mesterséges ízanyagokat, szinezékeket és magas fruktóztartalmú kukoricaszirupot sem, a vállalat közleménye szerint.

Omnichannelre hangolva

Az Aplenty bevezetésével az Amazon folytatja a sajátmárkás portfólió építését, amit csendben és gyorsan fejlesztett ki omnichannel (on- és offline eladások) fókusszal. Az Amazon már sajátmárkás tejet, fagyasztott zöldséget és fűszereket kínál Happy Belly, helyben sütött pékárut Amazon Fresh és készételeket és köreteket Amazon Kitchen néven. Bébiételeket és gyermekruházatot Mama Bear cimkével hozza forgalomba. De árulnak még sajátmárkás technikai, konyhai és kisállat felszerelést is Amazon Basic néven.

Happy Belly az Amazon egyik sajátmárkája

Növekvő cikkelemszám

A versenytársak sem tétlenkednek. Április 5-től elérhető a Target kereskedelmi lánc édes és sós snackeket felvonultató Favorite Day sajátmárkás kínálata.

Target sajátmárka a Favorite Day

A Kroger bejelentette, hogy idén 660 új sajátmárkás SKU-t mutat be , nagyrészt a Simple Truth és a Private Selection sajátmárkás termékcsaládjaiban. Az Albertson vezérigazgatója Vivek Sankaran pedig elmondta, hogy a pandémia alatt a privátcimke penetráció náluk elérte a 25%-ot és remélik, hogy hamarosan megközelíti a 30%-ot is.

Kroger sajátmárka a Simple Truth

Az IRI jelentése szerint a sajátmárka 2020-ban növelte a piacrészesedését az Egyesült Államokban és már az FMCG-termékek értékesítésének közel ötödét teszi ki.

Összehasonlításul a private label részesedése 2020-ban, globálisan átlagosan 16,3%, az európai átlag messze kiemelkedő a 31,7%-os részesedéssel, Észak-Amerikában 17,9%, Dél-Amerikában 3,5%, Ázsiában pedig 3,1%, a PLMA online Trade Show keretében elhangzott Nielsen előadás szerint.

PL részesedés 2020

Kapcsolódó cikkeink