Az Amazon is sajátmárkákat fejleszt
Az online kereskedőóriás fizikai üzleteihez kapcsolódva több sajátmárkás termékcsaládot fejlesztett ki, amelyeket off- és online is árusít. Legújabb az Aplenty, amely több száz cikkelemet vonultat fel különböző kategóriákban.
Az Amazon, a többi élelmiszerlánchoz hasonlóan, bővíti sajátmárkás kínálatát, amely nagyobb hasznot ígér, mint a márkás termékek forgalmazása.
Aplenty, a trendi rágcsa
Az Aplenty néven bevezetett nassolnivalók közt található kétszer sütött pita chips parmezános, fokhagymás és fűszeres változatban, lassan sütött kukoricakenyér kréker és sóskaramellás minisüti is. Az Amazon azt ígéri, hogy idén még több száz Aplenty cikkelemmel lép piacra, többek közt édességekkel, süteményekkel, sós snackekkel, fagyasztott termékekkel, sütési keverékekkel és alapvető termékekkel. Az Aplenty sajátmárkás termékek nem tartalmaznak mesterséges ízanyagokat, szinezékeket és magas fruktóztartalmú kukoricaszirupot sem, a vállalat közleménye szerint.
Omnichannelre hangolva
Az Aplenty bevezetésével az Amazon folytatja a sajátmárkás portfólió építését, amit csendben és gyorsan fejlesztett ki omnichannel (on- és offline eladások) fókusszal. Az Amazon már sajátmárkás tejet, fagyasztott zöldséget és fűszereket kínál Happy Belly, helyben sütött pékárut Amazon Fresh és készételeket és köreteket Amazon Kitchen néven. Bébiételeket és gyermekruházatot Mama Bear cimkével hozza forgalomba. De árulnak még sajátmárkás technikai, konyhai és kisállat felszerelést is Amazon Basic néven.
Növekvő cikkelemszám
A versenytársak sem tétlenkednek. Április 5-től elérhető a Target kereskedelmi lánc édes és sós snackeket felvonultató Favorite Day sajátmárkás kínálata.
A Kroger bejelentette, hogy idén 660 új sajátmárkás SKU-t mutat be , nagyrészt a Simple Truth és a Private Selection sajátmárkás termékcsaládjaiban. Az Albertson vezérigazgatója Vivek Sankaran pedig elmondta, hogy a pandémia alatt a privátcimke penetráció náluk elérte a 25%-ot és remélik, hogy hamarosan megközelíti a 30%-ot is.
Az IRI jelentése szerint a sajátmárka 2020-ban növelte a piacrészesedését az Egyesült Államokban és már az FMCG-termékek értékesítésének közel ötödét teszi ki.
Összehasonlításul a private label részesedése 2020-ban, globálisan átlagosan 16,3%, az európai átlag messze kiemelkedő a 31,7%-os részesedéssel, Észak-Amerikában 17,9%, Dél-Amerikában 3,5%, Ázsiában pedig 3,1%, a PLMA online Trade Show keretében elhangzott Nielsen előadás szerint.
Kapcsolódó cikkeink
Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a…
Tovább olvasom >Minden eddiginél nagyobb standdal vesz részt az AMC az amszterdami PLMA-n
A kiskereskedelmi üzletláncokban forgalmazott, egyedi márkanév alatt futó, úgynevezett sajátmárkás…
Tovább olvasom >Az omnichannel értékesítés fokozását és a saját márkák arányának 45%-ra emelését ígéri az Ahold Delhaize
Az Ahold Delhaize egy a 2024-es Strategy Day esemény alkalmából…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >