Az Alfa generáció lesz az eddigi legvállalkozóbb szellemű
Az Alfa generációs gyerekek (a 2010 és 2025 között születettek vagy születendők) egy sokkal zökkenőmentesebb, kényelmesebb világot képzelnek el, amely átalakíthatja a helyi közösségeket, megváltoztathatja a városok és gazdaságok működését.

Az Alfa generáció teljesen át fogja alakítani a vállalkozások és közösségek működését a következő öt-tíz évben
Mindössze négy éven belül az Alfa generáció első tagjai belépnek a munkaerőpiacra. Míg a Z generáció már eddig is jelentős befolyással volt a vállalkozások működésére, a következő nemzedék várhatóan még nagyobb hatással lesz arra. A 8–14 éves gyerekek több mint háromnegyede saját vállalkozást szeretne alapítani, és fő vagy mellékállásban működtetni azt. Csak 6%-uk mondta azt, hogy szívesen dolgozna másoknak. Ha minden az elképzeléseiknek megfelelően alakul, az Alfa generáció teljesen át fogja alakítani a vállalkozások és közösségek működését a következő öt-tíz évben.
Digitális generáció AI támogatással
Az Alfa generáció éppen annyira kapcsolódik az online világhoz, mint a fizikaihoz. A Visa kutatása rámutat arra, hogy mindez milyen hatást gyakorol a pénzügyi ismereteikre, valamint a jövedelemszerzési gyakorlatukra, ahol a legfontosabb tényezőkként a mesterséges intelligencia, a digitális tapasztalatok, illetve a fenntarthatóság jelennek meg.
- A magyar Alfa generációnak több mint a fele (55%) keresett pénzt az elmúlt 12 hónapban, ebből kétharmad (66%) állította, hogy a technológia segítette ebben. A közösségi média platformok (53%), illetve az online streamelés (25%) a leggyakrabban használt technológiák.
- A 14 éves gyerekek negyede úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia segíteni fogja jövőbeli munkáját.
- A gyerekek háromszor nagyobb valószínűséggel tanulnak meg pénzt keresni digitális tartalomkészítőktől (28%), mint könyvekből (9%).
- Inspirációs és új ötletek forrásaként a gyerekek jelentős része (48%) a közösségi médiát és a tartalomkészítőket jelölte meg, megelőzve a felnőttekkel való beszélgetést (43%), illetve a rajzolást és írást (37%).
Csak kreatívan és kényelmesen – jöhetnek a robotok és a mesterséges intelligencia
A következő generáció tisztán látja, hogy a jövő technológiái, mint például a mesterséges intelligencia, hogyan fogják formálni jövőjüket. Amikor arra kérték a gyerekeket, hogy találjanak ki olyan innovációkat, amelyek megkönnyíthetik felnőtt életüket, az Alfa generáció a mindennapi feladatokhoz – mint a takarítás, munkába járás és főzés – hívta segítségül a robotokat és gépeket.
A nemzetközi felmérés során a gyerekek az alábbi ötletekkel álltak például elő:
- „Lesz egy robotváltozatom, amelyik munkába jár, hogy én közben otthon maradhassak, pihenhessek és szórakozhassak”
- „A mesterséges intelligencia segítségével olvashatok az emberek gondolataiban”
- „Kérdezhetek a gyűrűmtől, mint a mesterséges intelligenciától például, hogy mennyi 8×9”
- „Egy olyan gép, ami kitalálja, hogy mire gondolok, majd képernyőn megjelenő képet vagy 3D-s nyomtatást készít belőle”
- „Az ujjlenyomatomhoz regisztrált bankkártya”
- „Rendőr leszek és lesz egy VR-szemüvegem, ami elárulja, hogy kik vannak körülöttem”
- „Egy telefon, ami mindent megcsinál, amire szükségem lehet: ajtót nyit, ajtót zár, bekapcsol, így csak erre lesz szükségem”
- „Egy olyan szoftver, ami megérti, hogy mire gondolnak igazából az emberek, amikor mondanak valamit”
- „Egy bármilyen nyelven beszélő fordító a fejedben”
- „Olyan focicipő, ami méri a meccs összes statisztikáját, és önszáradó”
„A fiatalabb generációk gondolkodásmódjuk és jövőbeli működésük átalakítására ösztönzik a vállalkozásokat, a kormányokat és a gazdaságokat is. Ez a változás sokkal gyorsabban fog bekövetkezni, mint azt gondolnánk. Az egyszerűbb és kényelmesebb élettel kapcsolatos elvárások megértése létfontosságú a vállalkozások versenyképességének megőrzéséhez. Fontos, hogy támogassuk ügyfeleinket és partnereinket a változások kezelésében, és felkészüljünk a kereskedelem új korszakára. Csak azok lesznek sikeresek, akik gyorsan alkalmazkodnak a következő generáció igényeihez”
– mondta el Juhász Katalin, a Visa regionális termékfejlesztési igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >