Az Alfa generáció lesz az eddigi legvállalkozóbb szellemű
Az Alfa generációs gyerekek (a 2010 és 2025 között születettek vagy születendők) egy sokkal zökkenőmentesebb, kényelmesebb világot képzelnek el, amely átalakíthatja a helyi közösségeket, megváltoztathatja a városok és gazdaságok működését.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/11/Kepernyofoto-2023-11-15-14.06.53.png)
Az Alfa generáció teljesen át fogja alakítani a vállalkozások és közösségek működését a következő öt-tíz évben
Mindössze négy éven belül az Alfa generáció első tagjai belépnek a munkaerőpiacra. Míg a Z generáció már eddig is jelentős befolyással volt a vállalkozások működésére, a következő nemzedék várhatóan még nagyobb hatással lesz arra. A 8–14 éves gyerekek több mint háromnegyede saját vállalkozást szeretne alapítani, és fő vagy mellékállásban működtetni azt. Csak 6%-uk mondta azt, hogy szívesen dolgozna másoknak. Ha minden az elképzeléseiknek megfelelően alakul, az Alfa generáció teljesen át fogja alakítani a vállalkozások és közösségek működését a következő öt-tíz évben.
Digitális generáció AI támogatással
Az Alfa generáció éppen annyira kapcsolódik az online világhoz, mint a fizikaihoz. A Visa kutatása rámutat arra, hogy mindez milyen hatást gyakorol a pénzügyi ismereteikre, valamint a jövedelemszerzési gyakorlatukra, ahol a legfontosabb tényezőkként a mesterséges intelligencia, a digitális tapasztalatok, illetve a fenntarthatóság jelennek meg.
- A magyar Alfa generációnak több mint a fele (55%) keresett pénzt az elmúlt 12 hónapban, ebből kétharmad (66%) állította, hogy a technológia segítette ebben. A közösségi média platformok (53%), illetve az online streamelés (25%) a leggyakrabban használt technológiák.
- A 14 éves gyerekek negyede úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia segíteni fogja jövőbeli munkáját.
- A gyerekek háromszor nagyobb valószínűséggel tanulnak meg pénzt keresni digitális tartalomkészítőktől (28%), mint könyvekből (9%).
- Inspirációs és új ötletek forrásaként a gyerekek jelentős része (48%) a közösségi médiát és a tartalomkészítőket jelölte meg, megelőzve a felnőttekkel való beszélgetést (43%), illetve a rajzolást és írást (37%).
Csak kreatívan és kényelmesen – jöhetnek a robotok és a mesterséges intelligencia
A következő generáció tisztán látja, hogy a jövő technológiái, mint például a mesterséges intelligencia, hogyan fogják formálni jövőjüket. Amikor arra kérték a gyerekeket, hogy találjanak ki olyan innovációkat, amelyek megkönnyíthetik felnőtt életüket, az Alfa generáció a mindennapi feladatokhoz – mint a takarítás, munkába járás és főzés – hívta segítségül a robotokat és gépeket.
A nemzetközi felmérés során a gyerekek az alábbi ötletekkel álltak például elő:
- „Lesz egy robotváltozatom, amelyik munkába jár, hogy én közben otthon maradhassak, pihenhessek és szórakozhassak”
- „A mesterséges intelligencia segítségével olvashatok az emberek gondolataiban”
- „Kérdezhetek a gyűrűmtől, mint a mesterséges intelligenciától például, hogy mennyi 8×9”
- „Egy olyan gép, ami kitalálja, hogy mire gondolok, majd képernyőn megjelenő képet vagy 3D-s nyomtatást készít belőle”
- „Az ujjlenyomatomhoz regisztrált bankkártya”
- „Rendőr leszek és lesz egy VR-szemüvegem, ami elárulja, hogy kik vannak körülöttem”
- „Egy telefon, ami mindent megcsinál, amire szükségem lehet: ajtót nyit, ajtót zár, bekapcsol, így csak erre lesz szükségem”
- „Egy olyan szoftver, ami megérti, hogy mire gondolnak igazából az emberek, amikor mondanak valamit”
- „Egy bármilyen nyelven beszélő fordító a fejedben”
- „Olyan focicipő, ami méri a meccs összes statisztikáját, és önszáradó”
„A fiatalabb generációk gondolkodásmódjuk és jövőbeli működésük átalakítására ösztönzik a vállalkozásokat, a kormányokat és a gazdaságokat is. Ez a változás sokkal gyorsabban fog bekövetkezni, mint azt gondolnánk. Az egyszerűbb és kényelmesebb élettel kapcsolatos elvárások megértése létfontosságú a vállalkozások versenyképességének megőrzéséhez. Fontos, hogy támogassuk ügyfeleinket és partnereinket a változások kezelésében, és felkészüljünk a kereskedelem új korszakára. Csak azok lesznek sikeresek, akik gyorsan alkalmazkodnak a következő generáció igényeihez”
– mondta el Juhász Katalin, a Visa regionális termékfejlesztési igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 200 milliárd eurós beruházást mozgósít a mesterséges intelligencia fejlesztésére
Az Európai Bizottság elindította az InvestAI nevű kezdeményezést, amelynek keretében…
Tovább olvasom >A fogászat jelene és jövője: riasztó adatok és új technológiai áttörések
Hazánk és más országok fogászati állapota aggodalomra ad okot, mivel…
Tovább olvasom >Új kereskedelmi célú kijelző-megoldásokat mutatott be a Samsung az ISE 2025 kiállításon
A Samsung a barcelonai ISE (Integrated System Europe) 2025 kiállításon…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >