Az ALDI számára meghatározó a környezettudatos szemlélet
Az ALDI Magyarország elkötelezett a környezet védelme iránt, számos intézkedést vezetett be annak érdekében, hogy minél kisebb legyen működésének karbonlábnyoma. A vállalat a „Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani.” szlogen alatt tudatosan csökkenti csomagolóanyag-felhasználását, saját csomagolóanyagait szelektíven gyűjti, és vásárlói számára lehetőséget teremt a használt elemek, az elektronikai termékek, az üres üvegek és – tesztüzem keretében – a használt sütőzsiradék szelektív leadására is.
Az ALDI már 2019 év végén kivezette kínálatából az egyszer használatos műanyag termékeket, és 2025-re a saját márkás termékei esetében 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni.
Az ALDI Magyarország az E.ON-nal közösen dinamikusan bővíti az áruházai parkolóiban elérhető e-töltők számát. Jelenleg 15 megyében 87 ALDI-áruháznál 133 töltőpont áll a vásárlók rendelkezésére.
Természetesen a környezetvédelem nem csak ezekben az intézkedésekben mutatkozik meg. Az ALDI 2017-ben teljes magyarországi üzlethálózatával és biatorbágyi logisztikai, illetve igazgatási épületével zöld áramra tért át. Egy évvel később klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezte az operatív működéséből származó üvegházhatásúgáz-kibocsátását, így karbonsemlegessé vált.
Az ALDI számára kiemelten fontos a megújuló forrásból származó energiatermelés, ezért 2018-ban soproni üzleténél üzembe helyezte első hazai háztartási naperőművét. 2021-ben 18-ra bővíti a háztartási naperőművel ellátott üzleteinek számát. Országszerte újabb áruházakra telepít napelemeket, amelyek évente – a vállalat számítása szerint – az adott üzlet minimum kéthavi elektromosáram-igényét fogják fedezni, így a zöld energiát már részben saját maguk biztosítják.
Az ALDI átfogó klímastratégiáját és a klímasemlegesség kapcsán végzett folyamatos munkáját elismerve, 2021-ben „Az Év Boltja 2021” verseny Kereskedelmi láncok főkategóriában „Az Év Környezettudatos Kereskedője 2021” díjat vehette át. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Futással, adományokkal a közösségért: a Bátor Tábort támogatja az ALDI
Az ALDI Magyarország megfizethető, minőségi termékei széles választékával járul hozzá…
Tovább olvasom >Jól halad az Agro-ökológiai Program támogatásainak kifizetése
Jól halad az Agro-ökológiai Program támogatásainak kifizetése, a gazdák 91…
Tovább olvasom >Érték, elérhetőség és felelősség egy helyen: ALDI – alacsony árak, magas minőség, több üzlet
Kihívásokkal teli környezetben is a vásárlóknak nyújtott minél több előnyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >