Az ALDI számára meghatározó a környezettudatos szemlélet
Az ALDI Magyarország elkötelezett a környezet védelme iránt, számos intézkedést vezetett be annak érdekében, hogy minél kisebb legyen működésének karbonlábnyoma. A vállalat a „Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani.” szlogen alatt tudatosan csökkenti csomagolóanyag-felhasználását, saját csomagolóanyagait szelektíven gyűjti, és vásárlói számára lehetőséget teremt a használt elemek, az elektronikai termékek, az üres üvegek és – tesztüzem keretében – a használt sütőzsiradék szelektív leadására is.
Az ALDI már 2019 év végén kivezette kínálatából az egyszer használatos műanyag termékeket, és 2025-re a saját márkás termékei esetében 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni.
Az ALDI Magyarország az E.ON-nal közösen dinamikusan bővíti az áruházai parkolóiban elérhető e-töltők számát. Jelenleg 15 megyében 87 ALDI-áruháznál 133 töltőpont áll a vásárlók rendelkezésére.
Természetesen a környezetvédelem nem csak ezekben az intézkedésekben mutatkozik meg. Az ALDI 2017-ben teljes magyarországi üzlethálózatával és biatorbágyi logisztikai, illetve igazgatási épületével zöld áramra tért át. Egy évvel később klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezte az operatív működéséből származó üvegházhatásúgáz-kibocsátását, így karbonsemlegessé vált.
Az ALDI számára kiemelten fontos a megújuló forrásból származó energiatermelés, ezért 2018-ban soproni üzleténél üzembe helyezte első hazai háztartási naperőművét. 2021-ben 18-ra bővíti a háztartási naperőművel ellátott üzleteinek számát. Országszerte újabb áruházakra telepít napelemeket, amelyek évente – a vállalat számítása szerint – az adott üzlet minimum kéthavi elektromosáram-igényét fogják fedezni, így a zöld energiát már részben saját maguk biztosítják.
Az ALDI átfogó klímastratégiáját és a klímasemlegesség kapcsán végzett folyamatos munkáját elismerve, 2021-ben „Az Év Boltja 2021” verseny Kereskedelmi láncok főkategóriában „Az Év Környezettudatos Kereskedője 2021” díjat vehette át. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Új koncepció-üzletet nyitott az ALDI Belgiumban
Új üzletet nyitott az ALDI a Brüsszel közeli Braine-l’Alleud városában,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >