Az Aldi és a Lidl előrejelzése szerint a két áruház 2027-re megelőzi a Tesco-t az Egyesült Királyságban
A Lidl korábbi brit főnöke, Ronny Gottschlich azt jósolta, hogy az Aldi és a Lidl német kiskereskedők a következő öt éven belül megelőzik a Tescot – jelenleg az Egyesült Királyság legnagyobb szupermarketjét.
Gottschlich, aki 2016-ig hat éven át vezette a Lidl brit működését, azt mondta, hogy köztük az Aldi és a Lidl „legkésőbb 2027-re megelőzi a Tescót”. Úgy véli továbbá, hogy a következő másfél éven belül „összesített piaci részesedésüket – ami jelenleg 16 százalékos – 20 százalékra fogják növelni”. Nyilatkozata a Kantar múlt heti piaci részesedési adataiból következik, amelyekből kiderült, hogy
az Aldi megelőzte Morrisons-t, hogy megszerezze helyét a Nagy Négyben, mivel részesedése a brit piacon 9,2%-ra nőtt, megelőzve Morrisons 9%-át.
Közöttük a Lidl és az Aldi 2,3 milliárd GBP értékű részesedést ért el a brit élelmiszerboltok piacán az elmúlt évben, ami jelentős eltolódást jelent a kiadásokban az Egyesült Királyság piacának viszonylagos újoncai felé. Nemrég az is kiderült, hogy a Lidl és az Aldi jelenleg csak a második helyen áll a Tesco után a brit piaci részesedés tekintetében, 16,1%-os együttes részesedéssel.
Piacvezetőként a Tesco jelenleg 26,9%-os részesedéssel rendelkezik az Egyesült Királyságban, míg a következő legnagyobb, a Sainsbury’s 14,8%-kal rendelkezik az ágazatban, ami a diszkontkereskedők együttes erőfeszítéseit határozottan a második helyre teszi.
Gottschlich azt is hozzátette, hogy mind az Asda, mind a Morrisons új magántőke-tulajdonosai képesek lesznek megállni a helyüket a versenyszférában, a jelentős adósságállomány ellenére, ami akadályozza befektetéseik várható megtérülését. Az Asdát tavaly vásárolta meg az Issa fivérek és a TDR Capital felvásárló cég 6,8 milliárd fontért, míg a Morrisons-t az amerikai Clayton Dubilier & Rice magántőke-csoport vette át 10 milliárd fontért. A Daily Mail beszámolói szerint Gottschlich szerint a magántőke-tulajdonosok nehezen tudnának olyan nyereséget elérni, amilyenre eredetileg számítottak, amihez 4-5%-os haszonkulcsra lenne szükség. Kiemelte, hogy a Lidl tulajdonosai, a Schwarz család mindössze 2 százalékos haszonkulccsal értékesít, ami összesen évi 2,4 milliárd fontot tesz ki. „Családként nem költhet el ennyi pénzt” – mondta.
A Morrisons szóvivője azt mondta:
„Az ügyfeleket nem igazán érdeklik a piaci részesedési statisztikák. Számítanak az értékre, a minőségre, a származásra és a szolgáltatásra, és ez az, ahol továbbra is a fókuszunk marad.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >GVH-elnök: „a nemzeti versenyhatóság kiemelt feladata a magyar fogyasztók érdekeinek védelme”
A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Államigazgatási Kollégium decemberi ülésén tartott előadást Rigó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >