Változik az ALDI állandó kínálatában elérhető frisshús termékek beszerzése
Kizárólag magyar beszállítóktól származó sertés- és marhahúst fogalmaznak októbertől az Aldi magyarországi üzletei – jelentették be az áruházlánc hétfői sajtótájékoztatóján Budapesten.
A belföldi eredetű kínálat bővítését az agrárminiszter méltatta a rendezvényen. Nagy István kiemelte: bízik abban, hogy az Aldi példáját más áruházláncok is követik, és reméli, hogy egyre több vásárló választ magyar terméket. A vevői tudatosságtól függ a magyar élelmiszeripar jövője, hiszen csak a húsfeldolgozás több mint 21 ezer munkavállalónak ad megélhetést – hangsúlyozta.
A tárcavezető megköszönte a kiskereskedelmi láncoknak és a termelőknek, hogy az élelmiszerellátást a legnehezebb időkben is biztosították. Hozzátette, hogy az ellátási láncok minden körülmények közötti folyamatossága érdekében nemzetstratégiai kérdéssé vált az élelmiszerfüggőség mérséklése. Magyarország az élelmiszerellátásban jól teljesített, a kormány pedig minden eszközével segíti a belföldi termelőket – jelentette ki Nagy István.
A Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke szerint az Aldi bejelentése jókor jött, hiszen nehéz helyzetben segíti a gazdákat. A termelési költségek megugrottak a takarmány és az energiahordozók drágulása, valamint a munkabérek emelkedése miatt, ám a kereslet nem bővült, így árat nem emelhettek – tette hozzá Éder Tamás.
Az érdekképviselet vezetője a belföldi beszerzés bővítését azért is üdvözölte, mert a hosszú ellátási láncok működése bizonytalan, és az élelmiszerhiányt tartósan nem lehet elviselni. A nehézségek átvészeléséhez nyugodtabb időkben is azoktól kell vásárolni, akiktől elvárható a folyamatos ellátás – hangsúlyozta.
A belföldi beszállítókat méltatta az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója is. Bernhard Haider szerint a magyar partnereknek jelentős szerepük volt abban, hogy soha nem alakult ki áruhiány. Az elmúlt időszak felértékelte a helyi beszerzési forrásokat, de fenntarthatósági szempontok is indokolják a magyar termékek forgalmazását, hiszen sokkal kisebb a környezetterhelésük, mintha más földrészekről kellene ideszállítani – hangsúlyozta. Véleménye szerint mindez a fogyasztóknak is kedvez, hiszen kedvező áron jutnak jó minőségű termékekhez.
Bernhard Haider megjegyezte, hogy a belföldi kínálat bővítését az áruházlánc fejlesztései tették lehetővé. A biatorbágyi hűtőraktárat 6 milliárd forintból bővítették, az áruházaik hűtési kapacitását 4 milliárd forintból fejlesztették. A 151 magyarországi Aldi-üzlet így mostantól csaknem ötvenféle baromfi-, marha- és sertéshúsárut forgalmazhat belföldi beszerzésből, miután a friss baromfihús-kínálatban már korábban elérték a 100 százalékos magyar beszerzési arányt – tette hozzá.
Az áruházlánc belföldi vezetője szerint a magyar mezőgazdaság adottságai kiválóak, ezért nagy lehetőségek előtt állhat a külföldi piacokon is. Bejelentette egyúttal, hogy az Aldi hamarosan más termékkörökben is emelni fogja a magyar termékek arányát. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Erősödött az élő sertés exportja
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 22,7 százalékkal 22,5 ezer…
Tovább olvasom >Új koncepció-üzletet nyitott az ALDI Belgiumban
Új üzletet nyitott az ALDI a Brüsszel közeli Braine-l’Alleud városában,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >