Az agrárkamarai törvény módosítását kéri a kereskedők szövetsége
Az agrárkamarai törvényben felsorolt tevékenységi körök módosítását kéri a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ), mert a szervezet álláspontja szerint az élelmiszer, az ital, és a dohányáru nagykereskedelme nem az agrárium, hanem a kereskedelem része.
Az MNKSZ keddi közleménye szerint hátrányosan érinti a nagykereskedőket, hogy az agrárkamarai törvény értelmében 2013-ban a kereskedelmi és iparkamarától átkerültek az agrárkamarához, ezzel pedig a költségeik is megugrottak, mivel az addigi 5 ezer forintos kereskedelmi kamarai regisztrációs díj helyett akár több milliós agrárkamarai tagdíjat kell fizetniük.
Felidézik, hogy az agrárkamarai törvény értelmében a kötelező tagság automatikusan létrejön, ha a vállalkozás tevékenységi körei között szerepel a törvény mellékletében felsorolt TEÁOR számok bármelyike, köztük az élelmiszer, ital, dohányáru nagykereskedelmet jelölő 463-as.
A kötelező agrárkamarai tagdíj mértékét a törvény évi 1 millió forintban maximalizálta, amelyet az Agrárkamara az alapszabálya értelmében nettó 1,5 milliárd forint árbevételtől érvényesít – tették hozzá.
Az MNKSZ sérelmezi, hogy a tagdíj nagyságánál nem a nyereség, hanem az árbevétel a döntő, ez pedig – csekélyebb nyereségtermelő képességük miatt – kedvezőtlen az élelmiszer-nagykereskedők számára.
A szövetség szerint az agrárkamara nem nyújt semmit a tagdíjakért cserébe, az érintett vállalkozások éveken át értesítést sem kaptak a tagság létrejöttéről és az ezzel járó fizetési kötelezettségről, ráadásul a tagdíjat a teljes árbevétel alapján kell fizetniük akkor is, ha annak csak egy része származik agrártevékenységből. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az EU megerősítette az élelmiszerek és az italok földrajzi árujelzői oltalmának szabályait
A Mezőgazdasági és Halászati Tanács keddi ülésén az uniós tagországok agárminiszterei…
Tovább olvasom >Illegális családi dohányüzemre csapott le a NAV
Dohánylevelek szárításával, aprításával és értékesítésével foglalkozó Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei családra csaptak…
Tovább olvasom >Új módszer segítheti a hamisított mézek kiszűrését
Világszinten egyedi módszert dolgozott ki a méz eredetiségének igazolására a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >