Az agrárkamarai törvény módosítását kéri a kereskedők szövetsége
Az agrárkamarai törvényben felsorolt tevékenységi körök módosítását kéri a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ), mert a szervezet álláspontja szerint az élelmiszer, az ital, és a dohányáru nagykereskedelme nem az agrárium, hanem a kereskedelem része.
Az MNKSZ keddi közleménye szerint hátrányosan érinti a nagykereskedőket, hogy az agrárkamarai törvény értelmében 2013-ban a kereskedelmi és iparkamarától átkerültek az agrárkamarához, ezzel pedig a költségeik is megugrottak, mivel az addigi 5 ezer forintos kereskedelmi kamarai regisztrációs díj helyett akár több milliós agrárkamarai tagdíjat kell fizetniük.
Felidézik, hogy az agrárkamarai törvény értelmében a kötelező tagság automatikusan létrejön, ha a vállalkozás tevékenységi körei között szerepel a törvény mellékletében felsorolt TEÁOR számok bármelyike, köztük az élelmiszer, ital, dohányáru nagykereskedelmet jelölő 463-as.
A kötelező agrárkamarai tagdíj mértékét a törvény évi 1 millió forintban maximalizálta, amelyet az Agrárkamara az alapszabálya értelmében nettó 1,5 milliárd forint árbevételtől érvényesít – tették hozzá.
Az MNKSZ sérelmezi, hogy a tagdíj nagyságánál nem a nyereség, hanem az árbevétel a döntő, ez pedig – csekélyebb nyereségtermelő képességük miatt – kedvezőtlen az élelmiszer-nagykereskedők számára.
A szövetség szerint az agrárkamara nem nyújt semmit a tagdíjakért cserébe, az érintett vállalkozások éveken át értesítést sem kaptak a tagság létrejöttéről és az ezzel járó fizetési kötelezettségről, ráadásul a tagdíjat a teljes árbevétel alapján kell fizetniük akkor is, ha annak csak egy része származik agrártevékenységből. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Neubauer Katalin: „Az erős állami beavatkozás hosszú távon biztosan nem célravezető”
A hazai kereskedelmi vállalkozások számára 2024-ben nem csak az infláció…
Tovább olvasom >Észak-Európában terjeszkedik a Costco: új raktáráruházat nyit Malmö közelében
A nyilvánvaló trenddel megy szembe a Costco modellje, amikor egy…
Tovább olvasom >Megduplázza saját márkás kínálatát a Co-op Wholesale
800 000 fontos befektetéssel bővíti a brit Co-op Wholesale saját…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >