Az agrárkamarai törvény módosítását kéri a kereskedők szövetsége
Az agrárkamarai törvényben felsorolt tevékenységi körök módosítását kéri a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ), mert a szervezet álláspontja szerint az élelmiszer, az ital, és a dohányáru nagykereskedelme nem az agrárium, hanem a kereskedelem része.
Az MNKSZ keddi közleménye szerint hátrányosan érinti a nagykereskedőket, hogy az agrárkamarai törvény értelmében 2013-ban a kereskedelmi és iparkamarától átkerültek az agrárkamarához, ezzel pedig a költségeik is megugrottak, mivel az addigi 5 ezer forintos kereskedelmi kamarai regisztrációs díj helyett akár több milliós agrárkamarai tagdíjat kell fizetniük.
Felidézik, hogy az agrárkamarai törvény értelmében a kötelező tagság automatikusan létrejön, ha a vállalkozás tevékenységi körei között szerepel a törvény mellékletében felsorolt TEÁOR számok bármelyike, köztük az élelmiszer, ital, dohányáru nagykereskedelmet jelölő 463-as.
A kötelező agrárkamarai tagdíj mértékét a törvény évi 1 millió forintban maximalizálta, amelyet az Agrárkamara az alapszabálya értelmében nettó 1,5 milliárd forint árbevételtől érvényesít – tették hozzá.
Az MNKSZ sérelmezi, hogy a tagdíj nagyságánál nem a nyereség, hanem az árbevétel a döntő, ez pedig – csekélyebb nyereségtermelő képességük miatt – kedvezőtlen az élelmiszer-nagykereskedők számára.
A szövetség szerint az agrárkamara nem nyújt semmit a tagdíjakért cserébe, az érintett vállalkozások éveken át értesítést sem kaptak a tagság létrejöttéről és az ezzel járó fizetési kötelezettségről, ráadásul a tagdíjat a teljes árbevétel alapján kell fizetniük akkor is, ha annak csak egy része származik agrártevékenységből. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Neubauer Katalin: „A folyamatosság és az aktív piaci jelenlét elengedhetetlen a sikeres kereskedelmi tevékenységhez”
A magyar kereskedelmi szektor számára 2023-ban a nagymértékű infláció jelentette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >