Az agrárkamarai törvény módosítását kéri a kereskedők szövetsége
Az agrárkamarai törvényben felsorolt tevékenységi körök módosítását kéri a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ), mert a szervezet álláspontja szerint az élelmiszer, az ital, és a dohányáru nagykereskedelme nem az agrárium, hanem a kereskedelem része.
Az MNKSZ keddi közleménye szerint hátrányosan érinti a nagykereskedőket, hogy az agrárkamarai törvény értelmében 2013-ban a kereskedelmi és iparkamarától átkerültek az agrárkamarához, ezzel pedig a költségeik is megugrottak, mivel az addigi 5 ezer forintos kereskedelmi kamarai regisztrációs díj helyett akár több milliós agrárkamarai tagdíjat kell fizetniük.
Felidézik, hogy az agrárkamarai törvény értelmében a kötelező tagság automatikusan létrejön, ha a vállalkozás tevékenységi körei között szerepel a törvény mellékletében felsorolt TEÁOR számok bármelyike, köztük az élelmiszer, ital, dohányáru nagykereskedelmet jelölő 463-as.
A kötelező agrárkamarai tagdíj mértékét a törvény évi 1 millió forintban maximalizálta, amelyet az Agrárkamara az alapszabálya értelmében nettó 1,5 milliárd forint árbevételtől érvényesít – tették hozzá.
Az MNKSZ sérelmezi, hogy a tagdíj nagyságánál nem a nyereség, hanem az árbevétel a döntő, ez pedig – csekélyebb nyereségtermelő képességük miatt – kedvezőtlen az élelmiszer-nagykereskedők számára.
A szövetség szerint az agrárkamara nem nyújt semmit a tagdíjakért cserébe, az érintett vállalkozások éveken át értesítést sem kaptak a tagság létrejöttéről és az ezzel járó fizetési kötelezettségről, ráadásul a tagdíjat a teljes árbevétel alapján kell fizetniük akkor is, ha annak csak egy része származik agrártevékenységből. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NAV: kivontak a forgalomból több tonna zöldséget, amit rovarölő mellett szállítottak
Több tonnányi zöldséget vontak ki a forgalomból, mert rovarölő szert…
Tovább olvasom >WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Prosecco: a palackba zárt életérzés
Az italválasztásainkat számos tényező befolyásolhatja: olykor a hangulatunk határozza meg,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >