A sörágazat fejlődését a fenntarthatóság és a technológiai újítások határozzák meg
A magyar sörágazat fejlődése és versenyképességének megőrzése szempontjából kulcsfontosságúak a technológiai újítások, az innováció, valamint a fenntarthatóság a gyártás és az alapanyagok területén – mondta Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSZ) vezetője az MTI-nek hétfőn, a világ söripari szereplőinek európai szakmai fórumán, Antwerpenben.
A Brewers of Europe fórumon Jean-Francois van Boxmeer, a Heineken globális ügyvezető igazgatója szintén azt emelte ki, hogy hatalmas kihívást jelent – a vállalatnak és az egész ágazatnak – a fenntarthatóság, azon belül a karbonsemlegesség elérése, az ivóvízhasználat mérséklése és a csomagolóanyagok újrahasznosítása is. Rámutatott, hogy Európában magas az egy főre jutó alkoholfogyasztás, ezért törekedni kell a felelős sörfogyasztás népszerűsítésére, vagyis arra, hogy az emberek a mennyiség helyett a minőség felé forduljanak.
Spanyolországban már 13 százalékot tesz ki az alkoholmentes sörök részesedése – jegyezte meg. Paolo Lanzarotti, az Asahi Brewers Europe vezetője szerint a fogyasztói trendek az ízesített alkoholmentes sörök felé mutatnak. Ezen termékek részesedése mintegy 16 százalékot tesz ki a szlovák piacon. A vállalat törekvései között szerepel, hogy a szegmens a Dreher portfóliójában is erősödjön a jövőben, amellyel szélesebb közönség megszólítására lesznek képesek.
Kántor Sándor az MTI-nek azt is elmondta, hogy a nemzetközi trendekhez hasonlóan a növekvő kereslet miatt a csökkentett alkoholtartalmú és alkoholmentes sörök fogyasztása a magyar piacon is emelkedik, piaci részesedésük már közel 8 százalékot tesz ki. Míg a lágerek esetében a fogyasztói ízlés a keserűbb ízvilág felé halad, addig a felső erjesztésű sörök kínálata egyre inkább szélesedik és a fejlődés a gyümölcsös ízvilág irányába mutat. A prémium termékek iránti kereslet is jelen van, és a szakember számít a bio- és gluténmentes sörök terjedésére is. Kitért arra is, hogy az ország vezető öt sörgyára – a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Carlsberg Hungary Kft. és a Pécsi Sörfőzde Zrt. – tavaly 76 ezer hektoliterrel több sört értékesített, mint 2017-ben. Kántor Sándor idén volumenben 1-3 százalék közötti piacbővülésre számít. Említést tett arról is, hogy a világon 2017-ben 38 milliárd dollár értékben mintegy 50 millió hektoliter kézműves sört adtak el, ez a teljes forgalom 1 százalékát teszi ki, Magyarországon hasonló az arány. A konferencia előadói szerint a kézműves sört gyártók számára kevésbé jó lehetőség az export, nekik regionálisan és helyben kell koncentrálni a növekedésre. A hétfőtől csütörtökig tartó szakmai fórumnak és a 37. EBC (European Brewery Convention) tudományos kongresszusnak 59 országból több mint ezer résztvevője és 140 előadója van. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Donald Trump tervezett vámjai kihívások elé állítják az amerikai alkoholipart
Donald Trump, az Egyesült Államok elnökjelöltje, 25%-os vámot javasolt a…
Tovább olvasom >Fenntarthatóbb sörök – A nap képe
Sörök nem szabványos, frissként nem eladható gyümölcsökből.
Tovább olvasom >Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >