Az áfacsökkentés és a flexitáriánus étrend volt a téma a Plant-Powered Perspectives konferencián
Idén második alkalommal rendezték meg hazánkban a növényi alapú élelmiszergyártókat, vendéglátóipari vállalkozásokat és civil szervezeteket is megszólító szakmai találkozót, a Plant-Powered Perspectives konferenciát. Az eseményen a Danone egyik legismertebb márkája, az Alpro is képviseltette magát, ahol a cég a növényi alapú italok és desszertek áfacsökkentésének kérdését járta körül.
A tavaly hagyományteremtő jelleggel útjára bocsátott rendezvény idén még magasabb színvonalon, számos szereplővel és hasznos programmal jelentkezett. A METRO Gasztroakadémián tartott, teltházas esemény a szektor azon fő kihívásaira fókuszált, amelyek rövid- és középtávon megoldást igényelnek, annak érdekében, hogy a növényi alapú termékek hazai növekedése tovább folytatódhasson, valamint a flexitáriánus étrend ismerete minél többekhez eljuthasson.
Az előadások és panelbeszélgetések négy nagy tematika köré csoportosultak, melyeknek köszönhetően szó esett a piaci- és jogszabályi környezetről, a növényi élelmiszer-előállítás és a vendéglátás legfontosabb kérdéseiről, valamint az üzleti növekedést érintő témákról. Az előadásokból világosan kirajzolódott, hogy egyre nagyobb az állati eredetű élelmiszer-fogyasztásukat tudatosan csökkentő – ám nem teljesen elhagyó – ún. flexitáriánus fogyasztók száma, akik komoly felvevőpiacot jelenthetnek a hazai vállalkozások számára.
A Danone képviseletében Várkonyi Beáta, a cég vállalati kapcsolatok igazgatója előadásában kiemelten foglalkozott a növényi alapú italok és desszertek áfacsökkentése melletti érvrendszer bemutatásával. A szakember fontosnak tartja, hogy a növényi termékek egyre fejlődő, a fogyasztói igényeket széles spektrumban kielégítő kategóriája az összes érintett (hatóságok, tudomány, ipar, fogyasztói és civil szervezetek stb.) konstruktív egyeztetését követően, legyenek benne a hazai táplálkozási ajánlásokban, valamint az áfa-csökkentés lehetősége – egyenlő versenyesélyek kialakítása mentén – vizsgálatra kerüljön. A kiállítói térben pedig közelebb is lehetett kerülni a márkához, hiszen a Danone csapata egy Alpro-standdal várta az érdeklődőket, ahol a vállalat egyik legújabb termékét, a This is not m!lk zabalapú italait lehetett megkóstolni.
A Csehország, Lengyelország és Szlovákia után Magyarországon is megrendezett esemény, melynek házigazdája Garami Gábor műsorvezető volt, hazánkban egyedülálló kezdeményezés, amely a növényi alapú trend követésére, előre mozdítására, színesítésére fókuszál az üzleti szektor érintett szegmenseiben. Az előadások és a moderált beszélgetések gyakran kapcsolták össze a növényi élelmiszerek kérdését a fenntarthatóság fogalmával, mely az év egyik legfontosabb hívószava.
Mind az előadásokból, mint a kiállítók által felvonultatott bőséges termékkínálatból egyértelműen kiderült, hogy a tavalyi konferencia óta további előrelépés történt a növényi termékek hazai piacán, és egyre több szereplő ismeri fel, hogy mindez hosszútávú lehetőség a fenntartható fejlődés és a táplálkozás irányába.
Kapcsolódó cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >A Maerskkel társulva csökkenti a tengeri szállítási kibocsátását a Danone
Együttműködésbe kezdett a Danone a Maerskkel a tengeri logisztikai kibocsátások…
Tovább olvasom >A növényi alapú és tejtermékek támogatják a Danone eladásainak növekedését
Az áremelkedések lassulása mellett minden régióban és termékkategóriában újra növekedésnek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >