Az áfacsökkentés és a flexitáriánus étrend volt a téma a Plant-Powered Perspectives konferencián
Idén második alkalommal rendezték meg hazánkban a növényi alapú élelmiszergyártókat, vendéglátóipari vállalkozásokat és civil szervezeteket is megszólító szakmai találkozót, a Plant-Powered Perspectives konferenciát. Az eseményen a Danone egyik legismertebb márkája, az Alpro is képviseltette magát, ahol a cég a növényi alapú italok és desszertek áfacsökkentésének kérdését járta körül.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/12/pppkonferencia-01.jpeg)
Miért kellene államilag is támogatni a növényi alapú táplálkozást? – merült fel a kérdés
A tavaly hagyományteremtő jelleggel útjára bocsátott rendezvény idén még magasabb színvonalon, számos szereplővel és hasznos programmal jelentkezett. A METRO Gasztroakadémián tartott, teltházas esemény a szektor azon fő kihívásaira fókuszált, amelyek rövid- és középtávon megoldást igényelnek, annak érdekében, hogy a növényi alapú termékek hazai növekedése tovább folytatódhasson, valamint a flexitáriánus étrend ismerete minél többekhez eljuthasson.
Az előadások és panelbeszélgetések négy nagy tematika köré csoportosultak, melyeknek köszönhetően szó esett a piaci- és jogszabályi környezetről, a növényi élelmiszer-előállítás és a vendéglátás legfontosabb kérdéseiről, valamint az üzleti növekedést érintő témákról. Az előadásokból világosan kirajzolódott, hogy egyre nagyobb az állati eredetű élelmiszer-fogyasztásukat tudatosan csökkentő – ám nem teljesen elhagyó – ún. flexitáriánus fogyasztók száma, akik komoly felvevőpiacot jelenthetnek a hazai vállalkozások számára.
A Danone képviseletében Várkonyi Beáta, a cég vállalati kapcsolatok igazgatója előadásában kiemelten foglalkozott a növényi alapú italok és desszertek áfacsökkentése melletti érvrendszer bemutatásával. A szakember fontosnak tartja, hogy a növényi termékek egyre fejlődő, a fogyasztói igényeket széles spektrumban kielégítő kategóriája az összes érintett (hatóságok, tudomány, ipar, fogyasztói és civil szervezetek stb.) konstruktív egyeztetését követően, legyenek benne a hazai táplálkozási ajánlásokban, valamint az áfa-csökkentés lehetősége – egyenlő versenyesélyek kialakítása mentén – vizsgálatra kerüljön. A kiállítói térben pedig közelebb is lehetett kerülni a márkához, hiszen a Danone csapata egy Alpro-standdal várta az érdeklődőket, ahol a vállalat egyik legújabb termékét, a This is not m!lk zabalapú italait lehetett megkóstolni.
A Csehország, Lengyelország és Szlovákia után Magyarországon is megrendezett esemény, melynek házigazdája Garami Gábor műsorvezető volt, hazánkban egyedülálló kezdeményezés, amely a növényi alapú trend követésére, előre mozdítására, színesítésére fókuszál az üzleti szektor érintett szegmenseiben. Az előadások és a moderált beszélgetések gyakran kapcsolták össze a növényi élelmiszerek kérdését a fenntarthatóság fogalmával, mely az év egyik legfontosabb hívószava.
Mind az előadásokból, mint a kiállítók által felvonultatott bőséges termékkínálatból egyértelműen kiderült, hogy a tavalyi konferencia óta további előrelépés történt a növényi termékek hazai piacán, és egyre több szereplő ismeri fel, hogy mindez hosszútávú lehetőség a fenntartható fejlődés és a táplálkozás irányába.
Kapcsolódó cikkeink
AI-vezérelt gazdaságra készül a Danone
A Danone SA többéves, a mesterséges intelligencia (AI) integrálásáról szóló…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Új stratégiát hirdetett és a tudományosan megalapozott egészségügyi küldetésre koncentrál a Danone vezérigazgatója
Fordulóponthoz érkezett az élelmiszeripar, ezért a Danone SA a 2025-28-as…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >