Az áfa eltörlésével igyekszik Spanyolország felrázni az olívaolaj-iparágat
Miután a kormány tavaly az eredeti 10%-ról 5%-ra csökkentette az adót, most bejelentette annak eltörlését július 1-jétől.
Spanyolország a termék áfájának eltörlésével próbál segíteni az erősen meggyengült olívaolaj-iparágnak. A tavalyi 10%-ról 5%-ra történő adócsökkentést követően a kormány most bejelentette, hogy július 1-jétől az adót eltörlik.
A bejelentést Luis Planas, Spanyolország mezőgazdasági, halászati és élelmezésügyi minisztere tette, amikor június 21-én nyilvánosságra hozta az ország 2023-as élelmiszer-fogyasztásáról szóló jelentést.
Az olívaolaj így a kenyér, a gyümölcsök és zöldségek, valamint a tojás mellett bekerül azon alapvető szükségleti cikkek közé, amelyekre tartósan „szuperkedvezményes” adókulcs alkalmazand.
A spanyol kormány a fontos olívaolaj-iparág fellendítése érdekében hozta meg az intézkedést, és reméli, hogy a lépés segít majd az árakat alacsonyan tartani. Az olívaolaj ára az elmúlt néhány évben több mint háromszorosára emelkedett a dél-andalúziai régióban immár második éve tartó súlyos aszály, valamint az ellátási lánc inflációja miatt. Bár az árak a tavalyi csúcshoz képest mérséklődtek, még mindig közel vannak a történelmi csúcshoz. Andalúzia pedig Spanyolország legnagyobb olívaolaj-termelő területe, itt állítják elő a világ olívaolajának mintegy 50%-át.
A Nemzetközi Olívaolaj-tanács (IOC) májusi heti árstatisztikája szerint a finomított olaj ára Jaén térségében 660 euró (716 dollár) volt 100 kilogrammonként, ami 37,2%-kal magasabb, mint az előző termésév azonos időszakában. Az extra szűz olívaolaj ára 36,1%-kal, 710 euróra emelkedett 100 kg-onként – derült ki a Just Food múlt havi, olívaolaj-árakról szóló cikkéből.
Az intézkedés a spanyol gazdákat tömörítő Unión de Unionesben némi aggodalmat keltett. Bár általánosságban helyesli az intézkedést, attól tart, hogy a gazdák végül rosszul járhatnak.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től…
Tovább olvasom >Az Aldi penetrációja nőtt a legnagyobbat Spanyolországban
A Kantar adatai szerint 2,1 százalékponttal növelte penetrációját az Aldi…
Tovább olvasom >Tovább bővíti hálózatát Spanyolországban az Alcampo, az Eroski és a Consum
A teljes piac lassulása ellenére több kiskereskedő is fokozza az…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >Új íz alkotására invitálja a fogyasztókat a Tropicana
A Tropicana a fogyasztókkal kíván együttműködni következő gyümölcslé-ízének megalkotásában. Az…
Tovább olvasom >A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től…
Tovább olvasom >