Ausztriában már 38 millió eurós piac
Egyre több vény nélkül kapható gyógyhatású készítményt értékesít az élelmiszer-kiskereskedelem Ausztriában. A fejlõdés üteme gyorsul, állapítja meg az ACNielsen ausztriai piackutató vállalata. Magyarországon az ACNielsen egyelõre a vitamin, pezsgõtabletta és étrend-kiegészítõ forgalmát méri.
– A növekedés motorja a két legnagyobb szegmens. A tonikum/idõs kori problémák elleni általános szerek és a vitamin/ásványi anyag/étrend-kiegészítõ termékcsoport együttesen a piac 70 százalékát képviseli – állapítja meg Irene Salzmann, az ACNielsen osztrák vállalatának kommunikációs vezetõje.
Nyugati szomszédunkban a fogyasztó hatású szegmens kevéssé jelentõs, mert piaci részesedése mindössze 4 százalék, és a forgalom csökkenõ tendenciát mutat. Ebbõl arra lehet következtetni, hogy a lakosság inkább étkezési szokásainak megváltoztatásával szeretne súlyfeleslegétõl megszabadulni, és bízik különbözõ diétákban.
A kiskereskedelemben kínált gyógyhatású készítmények kategóriájának forgalmát az ACNielsen Ausztriában „étrend-kiegészítõk” néven folyamatosan méri. Tizenöt szegmensbe osztják a kategóriát, a szemproblémákat orvosoló szerektõl a nátha elleni termékekig.
A forgalom 2004-ben az élelmiszerüzletekben (a Hofer és Lidl diszkontláncokat kivéve) és a drogérialáncokban (dm, Bipa, Schlecker) együttesen 37,1 millió euró, rá egy évre 37,4, míg 2005. július–2006. augusztusban 37,9 millió euró volt.
Magyarországon az ACNielsen egyelõre a kiskereskedelemben eddig is forgalmazott vitamin, pezsgõtabletta és étrend-kiegészítõ forgalmát méri. A hipermarket-, szupermarket- és drogérialáncok a három szegmensben együttesen 2005. október–2006. szeptemberben 4,3 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le, amelybõl a drogériák részesedése a legmagasabb. Az élelmiszerüzletekben értékesíthetõ vény nélkül kapható gyógyhatású készítmények körének kibõvülésével a forgalom növekedése várható.
Turcsán Tünde-Melisek Eszter
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >