Át(t)rendeződés

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 03. 10. 13:13

Dr. Kántor Sándor
igazgató
Magyar Sörgyártók
Szövetsége

A Magyar Sörgyártók Szövetsége elemzése szerint a hazai piac öt meghatározó sörgyártó cége 2018-ban az előző évinél 1,3 %-kal több, összesen 6,29 millió hektoliter sört értékesített Magyarországon, ami 15 millió palacknyi többletet jelent. A sörpiacon 2018-ban is folytatódott a dinamikus átrendeződés az egyes szegmensek között, nőtt az alkoholmentes és a csökkentett alkoholtartalmú termékek népszerűsége is.

Míg korábban a piac középső kategóriája erősödött, a tavalyi évet már a prémium és szuperprémium termékek dinamikus növekedése jellemezte – mondta dr. Kántor Sándor, a szövetség igazgatója. – A folyamatossá vált söripari innováció lehetővé tette, hogy a kézműves sörfőzdéké mellett a nagyobb üzemek kínálatában is megjelenhessenek a magyar piacon korábban nem ismert új sörfajták.

A gasztronómiában a csapolt sör élvez továbbra is prioritást, és folyik egy új koncepció kidolgozása a prémium kategória promóciójára.

Az iparág a növekvő fenntarthatóság érdekében a korábban e célra fordított összeg dupláját szánja az az alumíniumdoboz-csomagolások visszagyűjtésére és újrahasznosítására, a terv szerint a visszagyűjtött dobozok aránya 20-ról 34 százalékra nő.

Kapcsolódó cikkeink