Árukereső.hu: ez az, amire most a legnagyobb kereslet van
Nemrég arról írtunk, hogy a Vaterán hogyan jönnek fel a takarékoskodással, energiagazdálkodással kapcsolatos termékek, most pedig az Árukereső is összegyűjtötte a top kereséseket. Magyarországon ugrásszerűen megnőtt az energiával kapcsolatos kategóriákban a keresések száma azt követően, hogy kiderült: augusztustól jelentős mértékben megváltozik a rezsicsökkentés rendszere. A legnépszerűbb termék – érthetően – a fogyasztásmérő: itt elképesztő módon 300-ról 12 ezerre, tehát 40-szeresére nőtt a keresések száma.
Az egyre nagyobb mértékben fenyegető energiaválság a környező országok egyikében sem hat úgy a fogyasztókra, mint Magyarországon – derült ki az Árukereső.hu legfrissebb felméréséből. Míg Szlovéniában a nyári öltözködéssel, Romániában a lakásfelújítással, a bolgároknál pedig már az iskolakezdéssel kapcsolatos termékeket keresik leginkább, idehaza a fogyasztásmérő gigantikus előretörése mellett egészen a kilencedik helyre felugrott júliusban a bojlereket érintő keresések száma: az elmúlt hónapban háromszor annyian érdeklődtek iránta, mint júniusban.
A számok önmagukban is rengeteget elárulnak a fogyasztók reakciójáról, de regionális kontextusba helyezve látványosak igazán. Csehországban a legnagyobb százalékos eltérések az autókhoz használható AdBlue folyadéknál, láncfűrész láncnál, koronavírus-tesztnél, olajradiátornál és biokandallók tüzelőanyagánál figyelhetők meg. Szlovákiában szintén a láncfűrész-lánc és a COVID-teszt a legkeresettebb termék. Bulgáriában az iskolatáskát keresők száma ugrott csak meg jelentősen, Szlovéniában a nyári ruhák, Romániában pedig a házfelújítási termékek dominálnak, igazodva a szezonalitáshoz.
Itthon az elmúlt hónapban a megújuló, alternatív energiaforrásokkal kapcsolatos eszközök foglalkoztatták az embereket: 3000 százalékkal többet érdeklődtek a szélturbinák iránt, mint korábban. A napelemrendszereknél 600-ról 13 ezerre, a napenergia-átalakítóknál 700-ról 12 ezerre, a napkollektoroknál 600-ról 9 ezerre, míg a napelem moduloknál 1700-ról 18 ezerre emelkedett az érdeklődés, ami 3000, 2100, 1500 és 900 százalékos növekedést jelent. Míg korábban a kályhák, kandallók keresési száma épp, hogy elérte az 5 ezret, most 30 nap elég volt ahhoz, hogy több mint tizenháromszorosára, azaz 66 ezerre nőjön. Nem ekkora, de jelentős növekedés látható az olajradiátoroknál és a sparhelteknél – itt 12-szeres és 9,5-szeres a változás: előbbi alig 500-ról 6 ezerre, utóbbi közel 2 ezerről majdnem 20 ezerre ugrott. A vizsgált időszakban a tüzeléshez szükséges brikettek iránti érdeklődés nőtt még 1200 százalékkal.
Baka László, az Árukereső.hu marketingvezetője felhívta a figyelmet arra, hogy kiemelt szerepet kapnak az ár-összehasonlító oldalak azokban az időkben, amikor erősen meg kell fontolniuk az embereknek, hogy mire költsenek. Kifejezetten igaz ez akkor, amikor a megélhetés múlik egy-egy jó beruházáson. Az Árukereső.hu létjogosultsága ráadásul nem csak azért igazolt, mert össze lehet vetni a különböző árakat, hanem azért is, mert az árdiagrammal azok változása is nyomon követhető. Ezen túl a vásárlói trendekről is sokat meg lehet tudni abból, hogy drágább vagy olcsóbb lett egy termék egy adott időszakban, vagy hogy mikor érte el értéke a maximumot vagy minimumot.
Kapcsolódó cikkeink
Ezek voltak a nyár legkeresettebb termékei
Az idei nyár a pihenés és a szórakozás jegyében telt,…
Tovább olvasom >Bank360: Fogyasztás helyett valóban irgalmatlan megtakarításba kezdett a lakosság
Fogyasztás helyett valóban a megtakarítást választották a magyarok: rekord összeget…
Tovább olvasom >Árukereső.hu: ezt veszik itthon és a régióban a neten kánikula idején
A nyári hőség egyre intenzívebbé válik, és nem csak Magyarországon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >