Art is Business Díj 2021 – Régi és új kulturális együttműködések a válsághelyzetben?
Az Art is Business Díjat 2019 óta hirdeti meg az Art is Business magazin annak érdekében, hogy kiderüljön, mely vállalatok, magánemberek és települések gondolkodtak komolyan a művészeti világgal való együttműködésről az adott évben. A 2021-es díj különösen fontos, hiszen egy pandémia és gazdasági válság mentén a művészeti élet kitettsége és sebezhetősége rávilágított arra, hogy az együttműködő és támogató gondolkodókat mindinkább meg kell becsülni és pozitív példaként kell rájuk tekinteni. Ezért áll az idei díj fókuszában az új együttműködések elindítása, amelyre már lehet nevezni.
„Sokan azt gondolják, hogy Magyarországon nincs jelen a művészeti világgal való vállalati összekapcsolódás, vagy éppen a tudatos mecenatúra. Mi az Art is Business-nél látjuk, hogy igenis működik az értékalapú és egyre kiforrottabb kulturális szponzoráció, támogatás és magánoldali jelenlét. Igaz, nem olyan népszerű vagy épp könnyebben értelmezhető módon, mint egyes más társadalmi rétegeknél, de a fontos az, hogy jelen van! Ezért tartjuk fontosnak, hogy azon új szereplőket vagy épp korábban is jelenlévő együttműködőket támogassuk, megmutassuk őket és az ő példáikon keresztül másokat is arra sarkalljunk, hogy érdemes a művészeti világgal közösséget vállalni megegyező értékek, de akár különböző érdekek mentén is.”
– mondja Balogh Máté András, az Art is Business Egyesület vezetője.
Az elmúlt években folyamatos volt a jelentkezők számának a növekedése, amely annak is betudható, hogy egyre többen látnak fantáziát a művészeti piaccal való szorosabb és értékalapú együttműködésben.
Az előző évek díjazottai között található a nagyvállalati kategóriában a B.Braun Magyarország és a Magyar Telekom, a kis-és középvállalkozás kategóriában a Vylyan Borászat és az Intelligent Power Solutions, kulturális mecénás kategóriában Radnóti Zsuzsa dramaturg és Horgas Eszter fuvolaművész, forprofit mecénás kategóriában Egri Orsolya és Rényi Andrea vállalkozók, valamint a kulturális turizmus díját Nyíregyháza érdemelte ki eddig.
2021-ben az Art is Business különdíjat is átad annak érdekében, hogy kiálljon azon civil kezdeményezések mellett, amelyek a pandémia alatt születtek a komoly válsághelyzetbe került kulturális szektor szereplőinek életben tartása érdekében.
A jelöléseket az info@artisbusiness.hu email címre várják 2021. szeptember 15-ig.
A vállalati díjakra a forprofit szféra jelentkezhet, a mecénás díjakra a művészeti világnak kell küldeni a jelöléseket, valamint a turisztikai díjra a településektől várják a jelentkezéseket.
A díjakat egy hatfős szakmai bizottság döntése alapján ítélik oda, ők pedig: Balogh Máté András, az Art is Business vezetője, Batta Barnabás, a MITTE Communications stratégiai igazgatója, Drucker Dávid, a Trafó marketing- és kommunikációs vezetője, Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum marketing- és kommunikációs vezetője, Hóbor Helga, a Nemzeti Táncszínház kommunikációs és értékesítési vezetője, Juhász Dóra, a MÜPA PR-vezetője
A turisztikai díj előkészítésében Bódis Gábor, turisztikai marketingszakember segíti a zsűri munkáját.
A pályázat kiemelt szereplőit az Art is Business decemberi lapszámában mutatják be a szervezők, és a legjobbakat díjátadó keretében ünneplik meg 2021. december 15-én.
Technikai információk és pályázati feltételek:
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerség a művészet és az utazás közötti kapcsolat erősítésére, a kulturális turizmus fejlesztésére
„A művészet utazás”, ez a gondolat áll az Art Market…
Tovább olvasom >A mentális egészség fenntartása a vállalati folyamatokban – A művészet erre is jó?
A természeti- és társadalmi tőke gondozása új kihívások elé állíthatja…
Tovább olvasom >Díjazzák a kulturális turizmus területén kiemelkedő településeket
Az Art is Business olyan értékteremtő és -megóvó platform, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >