Áremelkedés miatt akar leszokni a cigiről minden negyedik felnőtt
Egy friss kutatás eredményei szerint Angliában a cigaretta árának emelkedése és a dohányzás egészségügyi kockázatainak tudatosulása egyre több felnőttet ösztönöz a dohányzás abbahagyására. A tanulmány, amelyet a University College London végzett, kimutatta, hogy az áremelkedések jelentős motivációt jelentenek a dohányzásról való leszokásra, az egészségügyi kockázatok mellett. A Covid-19 járvány és a gazdasági nehézségek tovább erősítették ezt a tendenciát, számolt be a BBC.
A felmérés közel 6 000 személy válaszain alapult, és kimutatta, hogy minden negyedik felnőtt az áremelkedések miatt fontolgatja a leszokást. Jelenleg egy húszas csomag cigaretta átlagára több mint 14 font (kb. 6 400 forint), és ez az összeg várhatóan 2026-ra 16 fontra (kb. 7 300 forint) emelkedik, ami további ösztönzést jelenthet a dohányosok számára.
A dohányzás súlyos egészségügyi problémákhoz vezethet, beleértve a tüdőrákot és a szív- és tüdőbetegségeket. Az élethosszig tartó dohányosok körülbelül fele korai halált kockáztat. A Covid-19 járvány óta növekedett azon személyek száma, akik megpróbáltak leszokni, ami részben másokat is inspirált. A legfrissebb adatok szerint Anglia felnőtt lakosságának csak 12,7%-a dohányzik, ami jelentős csökkenést mutat a 2011-es 20%-hoz képest.
A kutatás eredményei rámutatnak, hogy az egészségügyi aggodalmak továbbra is a legfőbb okai a leszokási próbálkozásoknak, de a dohánytermékek növekvő ára is jelentős motiváció. A BMJ Public Health folyóiratban megjelent kutatás szerint a Covid-19 járvány növelte a dohányzással kapcsolatos egészségügyi kockázatokkal kapcsolatos tudatosságot.
Az e-cigaretta használata segíthet csökkenteni a dohányzás költségeit, ami jelentőséggel bírhat a kormányzati kampányok számára. Míg a dohányosok hetente átlagosan 20 fontot költenek cigarettára, addig az e-cigarettát használók csak 6,30 fontot fizetnek ugyanebben az időszakban. Az Angliában elfogadott új törvényjavaslat tiltja a cigarettavásárlást mindenki számára, aki 2009 után született. Ez része annak a szélesebb körű törekvésnek, hogy korlátozzák a dohánytermékek vonzerejét a gyermekek számára, például ízek és csomagolás vonatkozásában.
Kapcsolódó cikkeink
Így vélekednek a magyarok a dohányzási kultúráról
Egyre többen használnak hevített dohányterméket, így felmerül a kérdés, hogyan…
Tovább olvasom >Több ezer doboz adózatlan cigarettát talált a NAV egy Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei házban
Több ezer doboz adózatlan cigarettát találtak a pénzügyőrök egy Borsod-Abaúj-Zemplén…
Tovább olvasom >Több mint négyezer doboz cigarettát találtak egy belga furgonban Nagylaknál
Több mint négyezer doboz cigarettát találtak a pénzügyőrök egy belga…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >