Magazin: Arcápoló maszk: kényeztető ápolás, amiért hálás a bőr
A maszk szegmens mára az arcápolás kategória legdinamikusabban fejlődő motorjává vált. A funkcionalitással kapcsolatosan felmerülő igények mellett ezen a területen is érzékelhető a természetességre és a környezetvédelemre irányuló globális trend. A kis kiszerelések dominanciája lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy többféle márkát próbáljanak ki, majd ezután tegyék le voksukat a számukra leginkább megfelelő termék mellett.
Tóth-Perge Biankától, a L’Oréal Magyarország Kft. trade marketing managerétől megtudjuk: az elmúlt évben az arcápolás kategória legdinamikusabban fejlődő ágazata világszerte egyértelműen az arcápoló maszk szegmense volt. A Dél-Koreából induló trend meghódította a világot, ma már nemcsak arcra, hanem szinte minden testrészre elérhetőek fátyolmaszkok.
– Országos szinten az arcápolási piac 8,7%-át teszik ki az arcápoló maszkok, a legerőteljesebb fejlődéssel, piacrészük a drogériákban még magasabb, 13%. A maszk szegmens 5 év alatt 2,5-szeresére nőtt, világszinten forradalmi fejlődésben van, Nyugat-Európában és az USA-ban két számjegyű evolúcióval – hívja fel a figyelmet a szakember, hozzátéve, hogy a kategória maximális potenciálja hazánkban még messze van, a penetráció rendkívül alacsony egyéb európai és ázsiai országokhoz képest. Németországban az arcápolás darabbeli eladásainak negyedét már arcmaszkok teszik ki, míg például Kínában ez már 40%.
A vállalatnál az arcápoláspiacon 2020-ra dinamikus növekedést prognosztizálnak, amelynek növekedési motorját továbbra is a maszkok fogják jelenteni.
A drogériákban jelenleg az egyik legkiemelkedőbben fejlődő kategória a maszkoké, amelyek két számjegyű növekedést produkálnak.
– A dm márkás termékek – kitűnő ár-érték arányuknak köszönhetően – nagyon kedveltek a vásárlóink körében. Folyamatosan jelennek meg az új illatok, kiszerelések. Meglátásunk szerint a drogériák adják az értékesítés jelentős részét, továbbra is 50% feletti részesedésünk van ebben a szegmensben – tájékoztat Kanyó Roland, a dm Kft. marketing- és PR-menedzsere.
A Rossmann Magyarország Kft. 2019-ben kiemelkedően sikeres évet zárt, a piacnál értékben és darabban is jobban tudott növekedni.
– A mért piaci adatok alapján a disztribúciós csatornák tekintetében a kategória koncentrált, hiszen a teljes forgalom több mint 90%-a a drogériákban képződik – adja hírül Marosi-Tokaji Orsolya, a Rossmann Magyarország Kft. kategóriamenedzsere.
Legnépszerűbb az egyadagos kiszerelés
Az Alveola Kft. tapasztalatai a professzionális szegmensre, a szakemberek felé történő értékesítésre irányulnak. Szabó Gabriella, Solanie Professional Cosmetics termék manager elmondása szerint a kategóriában legjelentősebb a fátyolmaszkok és az alginát maszkok értékesítése. A szakemberek több krémmaszkot használnak, melyből a kisebb kiszerelésű termékeket értékesítik a vendégeik felé, míg a lakossági vásárlók a már hatóanyaggal átitatott fátyolmaszkokat kedvelik leginkább az egyszerű felhasználhatóságuk miatt.
A Ziaja választékában több mint 20-féle arcmaszk érhető el. A vásárlók akár a bőrtípusuknak megfelelően is választhatnak arcpakolást. A forgalom jelentős részét esetükben a Rossmann drogériaüzleteiben, az Auchan áruházaiban és a biobolthálózatokban is elérhető termékek teszik ki, melyek 2019-ben jelentős növekedést értek el, a darabeladásokat tekintve 23%-os emelkedést mutattak.
– A Ziaja arcmaszkok egyadagos, tasakos kiszerelésben kaphatók, néhány kivételtől eltekintve, melyek tubusos, nagyobb kiszerelésben kerülnek forgalomba. Ez utóbbiak azonban csak a webshopon, valamint a Ziaja Neked szaküzletben találhatók meg – jelzi Bartek Kata, a Superio Kft. brand managere.
A Somogyi Brothers Kft. ügyvezetője, a My Hsin-Ni márkatulajdonosa is pozitív fejleményekről számol be, forgalmuk tavaly a 2018-as évhez képest jelentősen emelkedett.
– Termékeink népszerűsége töretlen, a forgalmunk annak ellenére nőtt, hogy több új „konkurens” márka is felbukkant a piacon az elmúlt években, köszönhetően a szövet- vagy fátyolmaszkok hirtelen megnövekvő népszerűségének. Azonban vásárlóink a megbízhatóságot keresik, és a mi márkánkban meg is találják – mondja Somogyi László.
Tapasztalataik szerint ilyen terméket sokan vesznek ajánlás alapján, a számukra megbízható, kedves személy jó tapasztalata ösztönzi őket vásárlásra. A cég kiemelt hangsúlyt fektet a partnerüzleteikben dolgozók megfelelő tájékoztatására is, hiszen hozzájuk is szívesen fordulnak tanácsért a vásárlók.
Minden évszakban keresett a termék
Marosi-Tokaji Orsolya szerint a szezonalitás különösebben nem jellemzi ezt a kategóriát. A 2019-et megelőző években még megfigyelhető volt némi kiugrás az év végén, míg a többi hónap kiegyenlített forgalmat mutatott. Ebben feltételezhetően a karácsonyi önajándékozás trendje mutatkozott meg. Ezzel szemben a 2019-es évben júniustól folyamatosan emelkedő tendencia volt tapasztalható a kategóriában, az év utolsó felében kiugrás nem történt – ismerteti a Rossmann Magyarország Kft. kategóriamenedzsere.
– A maszkok „berobbanása” előtt boltonként pár darab tasakos termékkel találkozott a vásárló, amelyek nem kaptak nagy hangsúlyt a polcokon. Ma már számos, vonzó csomagolású termék található az üzleteinkben. Mindenki rálel a neki tetszőre, akár valamely konkrét problémára keres megoldást, akár csupán magával szeretne tölteni pár percet – bárki számára elérhető énidőt szolgáltatnak ezek a termékek, amikor a feltöltődésé, a pihenésé a főszerep. Ebből adódik, hogy általában nem tervezett, hanem impulzív vásárlás jellemzi ezt a kategóriát.
Kanyó Roland is azt erősíti meg, hogy ebben a termékkategóriában egyenletes a kereslet.
Mint mondja: alapvetően funkció (bőrtípus, probléma) alapján választanak a vásárlók, de nagyban mozgatják a piacot a trendek, az újdonságok is.
– Mivel az arcápoláson belül alacsonyabb árkategóriájú termékekről beszélünk, így az árérzékenység kevésbé jellemző – jegyzi meg a dm Kft. marketing- és PR-menedzsere.
– Az arcmaszkok egy nagyon izgalmas szegmens minden korosztály esetében, a heti 2-3 alkalomtól a heti egyszerin át a kétheti rendszerességig terjed a használata. A maszkolás nagyon fontos énidőt jelent a fogyasztók számára, magas az emocionális töltete. Emellett a maszk kategória az arcápolás-fogyasztók toborzásában is fontos szerepet játszik, 22%-uk maszkot keresve lép be az arcápolás kategóriába. A márkahűség a maszkok tekintetében jelentősen alacsonyabb, mint például az arckrémeknél, Ipsossal végzett fogyasztói kutatásunk során egyedül a Garnier fátyolmaszkok egyedisége látszott olyannak, amely erősebb kötődést tudott generálni – részletezi Tóth-Perge Bianka.
A hatékonyság a legfőbb vásárlói szempont
Bartek Kata az elmondottakat azzal egészíti ki, hogy télen a zsírosabb, mélyhidratálást biztosító, míg nyáron a könnyebb, géles állagú termékeket részesítik előnyben az emberek.
Tavasszal pedig, ahogyan megújul a természet, a szervezetünk és a bőrünk is igényli a megújulást, így ez az időszak is fontos az extra vitaminokat biztosító arcpakolások esetében.
– A maszkok kicsi kiszerelésének köszönhetően a vásárlók gyakran egy adott termékcsalád kipróbálása gyanánt vásárolnak a maszkból, hiszen ezzel az 1-2 alkalomra elegendő arcpakolással már tudnak annyi tapasztalatot szerezni az adott termékről, hogy a hatásával elégedettek-e, az illata, állaga tetszik-e nekik. Árérzékenység természetesen itt is megfigyelhető, főleg, hogy sok esetben a vásárló ezt a terméket vásárolva találkozik először az adott termékcsaláddal, márkával – tudjuk meg Bartek Katától.
Somogyi László mindemellett felhívja a figyelmet arra, hogy bár szezonalitást a kategóriában ő sem tapasztal, a karácsony előtti dömping a maszkjaik fogyásán is érezhető: előszeretettel vásárolják csomagszettjeiket a karácsonyfa alá a hölgyek édesanyjuknak, barátnőiknek, de céges megrendelésük is akad szép számmal.
– A My Hsin-Ni termékeit kifejezetten visszatérő vásárlók viszik a kasszához. Maszkjaink olyan hatóanyagokat tartalmaznak, amelyet más termék aligha tud utánunk csinálni: ennek eredményeképp már egyetlen maszk használata után is látványos az eredmény – hangsúlyozza Somogyi László.
Az Alveola Kft.-nél a hatékonyságot látják az elsődleges vásárlói szempontnak, amit az ár és a csomagolás követ.
– Széles körű a portfóliónk, így az adott típus is meghatározza a vásárlást. Összesen 28-féle Solanie maszk közül választhatnak a vásárlóink, az arcmaszk lehet por, krém vagy gél alapú – nyilatkozza Szabó Gabriella.
Megoldás minden bőrtípusra
A L’Oréal Magyarország Kft.-nél a kategória további növelését a látványos, edukatív kihelyezésben és széles termékválaszték megjelenítésében látják, aminek segítségével növelni lehet a penetrációt, valamint a vásárlási és használati gyakoriságot is.
– A legnépszerűbb termékünk a Garnier Aqua Bomb gránátalmát és hialuronsavat tartalmazó hidratáló fátyolmaszk, azonban fogyasztóink nagyon kedvelik a hűtőben tartható frissítő szemmaszkokat, a frissen elkészíthető hialuronsavas vagy C-vitaminos Fresh Mix maszkokat vagy akár a szénnel gazdagított, fekete tisztító maszkokat is – jelzi a vállalat trade marketing managere.
– Garnier fátyolmaszkjaink 2020 során számos trendi és hatékony összetevőt tartalmazó új referenciával fognak gazdagodni különböző bőrtípusok számára. Idei újdonságunk a L’Oréal Paris Age Specialist ránctalanító fátyolmaszk 45+ és 55+ korosztályok részére – tudjuk meg Tóth-Perge Biankától.
Az Alveola Kft. Solanie Professzionális márkájának kínálatában az Alginát sorozat a legnépszerűbb.
– A tavalyi évben elkezdtük és idén is folytatni szeretnénk a nagyobb kiszerelésű termékek kínálatát a piaci igények alapján – vetíti előre Szabó Gabriella.
Bartek Kata elárulja, hogy vásárlóik igénylik az innovatív, de természetes alapanyagokon alapuló termékeket, így például az antioxidánsokkal tápláló acai berry- vagy a kristálytiszta vízből származó algakivonatot tartalmazó termékeket is keresik a megszokott standardok mellett.
– A Ziaja gyógyszerész-alapítói múltja máig megjelenik a termékek innovációiban, így például a 2019-es évben egy agyagos arcmaszk termékcsaláddal leptük meg vásárlóinkat. Mint az tudható, az agyag az egyik leghatékonyabb tisztító hatású ásványi anyag, több változata van, melyek hatásait a különféle bőrtípusokra, bőrproblémákra fejlesztve kamatoztatjuk termékeinkben – avat be a Superio Kft. brand managere.
Frissítő, fiatalító hatás
Kanyó Roland szerint innovációk terén a határ a csillagos ég, a variációk száma végtelen.
– Különböző formájú, illatú, funkciójú maszkok érhetők már el, és természetesen a natúr polcon is megtalálhatók már a termékek, kiszolgálva a természetes összetevőket kereső vásárlók igényeit is. Egészen különleges, mintás szövetmaszkok is elérhetők, vagy éppen mesefigurás, állatos, csipkés változatok, bubble maszkok – vázolja a dm Kft. marketing- és PR-menedzsere. Hozzáteszi: hálózatukban a dm-es maszkok mellett a Garnier szövetmaszkjai a legnépszerűbbek.
A Rossmann Magyarország Kft. kategóriamenedzsere arról számol be, hogy az idei évet várhatóan a szem alatti, illetve ránctalanító maszkok egyre szélesebb körű megjelenése határozza majd meg. Összetétel tekintetében véleménye szerint tovább növelik népszerűségüket a hyaluron- és kollagéntartalmú maszkok.
– A nagyobb kiszerelésű, több maszkot tartalmazó termékek egyelőre háttérbe szorulnak, de remélhetőleg a kedvezőbb darabár miatt a jövőben eltolódik majd a vásárlás ezekre a termékekre – mondja Marosi-Tokaji Orsolya.
A Somogyi Brothers Kft. számára fontos, hogy termékeik a legmagasabb színvonalat képviseljék és nyújtsák vásárlóiknak.
– Elkötelezetten dolgozunk azon, hogy termékeink hamarosan környezetkímélőbb csomagolásban kerüljenek a polcra, hiszen a környezetünk védelme mindannyiunk közös érdeke – emlékeztet Somogyi
László.
2019 a tesztelés éve volt a vállalat számára: terveik között szerepel egy újabb My Hsin-Ni szemmaszk piacra dobása és a meglévő arcmaszktermékcsalád bővítése is.
Budai Klára
Kapcsolódó cikkeink
Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >Karácsonykor esszük meg az éves halfogyasztásunk 35-40 százalékát
Bár a hazai táplálkozás szerint hetente legalább egyszer halat kéne…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >