A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a portugál élelmiszer-kereskedelemben, ezzel a negyedik legnagyobb szereplővé vált az országban – adta közre az ESM az Expansion híradására hivatkozva.
A Kantar adatai szerint a vállalat piaci részesedése 1,1 százalékponttal 7%-ra nőtt, megelőzve a francia Intermarchét, amely piaci részaránya 6,6%-ra csökkent (-0,3%), így az ötödik helyre szorult vissza.
A növekedés a Mercadona agresszív terjeszkedési stratégiájának köszönhető, amelyet 2019-es piacra lépése óta folytat. A portugál piac vezető szereplője továbbra is a Sonae tulajdonában lévő Continente 26,6%-os részesedéssel (+0,3%), második helyen a Pingo Doce üzleteket üzemeltető Jerónimo Martins áll 21,7%-kal (+0,6%), a harmadik pedig a Lidl 13%-kal (-0,1%). A négy kereskedő együttesen a portugál piac közel 70%-át uralja.
A piac fennmaradó részén az Intermarché, az Auchan (4,4%, -0,1%), az Aldi (2,7%, -0,1%) és a Minipreço (2,3%, -0,3%) osztozik, utóbbit az Auchan integrálta a DIA-val kötött megállapodás után.
A nagy spanyol szupermarketláncok közül egyedül a Mercadona működik Portugáliában, ahol 2024-ben üzlethálózata 60 üzletre bővült, munkavállalóinak száma pedig 1700 fővel 7000-re nőtt. Tavaly megnyílt második logisztikai központja Almeirimben, amelynek építése közel két évig tartott.
A vállalat 2025-ben további tíz új üzletet tervez nyitni, köztük az első kettőt Lisszabonban, ahol egy új vállalati irodaközpont is nyílik a már meglévő, Vila Nova de Gaiában található központ mellett.
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >Árrésstop kontra áfacsökkentés: megoldás az inflációra vagy politikai viták terepe?
A kormány március közepétől életbe léptette az árrésstopot, amely szerint…
Tovább olvasom >