Árat emel a McDonald's
A tervek szerint a McDonald's Corp idén a magas alapanyag-költségekre hivatkozva emeli a termékei árát. A legnagyobb drágulásra Európában számít a vállalat.
Az élelmiszerárak világszerte emelkednek, amelynek köszönhetően a világ legnagyobb gyorsétterme gyengébb decemberi számokat produkált a vártnál mind Európában, mind az Egyesült Államokban. A vállalat szerint a decemberi kedvezőtlen időjárás is negatívan hatott az üzletmenetre.
A McDonald’s becslése szerint a költségek idén az Egyesült Államokban 2-2,5 százalékkal, Európában 3,5-4,5 százalékkal emelkednek 2011-ben. A McDonald’s nem akart előrejelzést adni az ázsiai piacra vonatkozóan. Az étteremlánc elsősorban marhahúst, a sertéshúst, a pékárut és a tejtermékeket, kólát, ketchupot és egyéb szószokat vásárol.
A vállalat pénzügyi igazgatója szerint óvatosak lesznek az áremeléssel, hiszen nem akarnak vásárlókat veszíteni. Arra a kérdésre, hogy Európában miért nőnek jobban az alapanyagárak, elmondta, az Egyesült Államokban az alapvető élelmiszerek ára tavaly csökkent, míg Európában az átváltási árfolyam komolyan befolyásolta a beszerzett cikkek árszínvonalát.
Az USA sokkal homogénebb, s ebből fakadóan hatékonyabb piac a beszerzendő árukat illetően – mondta a Capital Markets elemzője, Larry Miller.
A McDonald's tavaly már emelte az árakat Kínában éppen a magas élelmiszerárakra hivatkozva. Januártól pedig az Egyesült Királyságban az áfaemelés miatt nőttek az árak a lánc éttermeiben.
Európa a McDonald’s forgalmának 40 százalékát adja, míg az Egyesült Államok ebből 35 százalékban részesedik. A gyengélkedő európai gazdaság ezért komolyan rányomja bélyegét az üzletre. A McDonald’s ennek ellenére bővíti a menüpalettáját, új éttermeket nyit, hogy növelje az árbevételét. Januárban a gyorsétteremlánc 4.5 százalékos forgalombővüléssel számol.
A negyedik negyedévben a vállalat adózott eredménye 1,24 milliárd dollárra nőtt az előző év ugyanazon időszakában regisztrált 1,22 milliárdról, az eredmény megfelel az elemzők várakozásának. A teljes nettó árbevétel – beleértve a saját éttermek forgalmát és a franchise üzletektől kapott díjat – 4 százalékkal 6,21 milliárd dollárra nőtt, meghaladva az elemzői konszenzust – írja az AFP nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >