Április közepéig lehet nevezni a közétkeztetési szakácsversenyre
Április 18-ig fogadja a nevezéseket a Közétkeztetési Szakácsverseny 2017-2018 versenyre a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) és a Közétkeztetők és Élelmezésvezetők Országos Szövetsége (KÖZSZÖV).
A Nébih szerdai közleménye szerint a szakácsverseny célja egyebek közt a hagyományos ízek, ételek modernizálása, az étkezési kultúra fejlesztése. A versenymenüben kötelező szerepelnie csirkének vagy afrikai harcsának, friss parajnak és/vagy spárgának, szezonális gyümölcsnek és/vagy zöldségnek, valamint rizsnek vagy tésztának. Az előírt alapanyagokon túl bármilyen további élelmiszer felhasználható, azonban az ételsorok elkészítésekor a felhasznált alapanyagok beszerzési összértéke nem haladhatja meg az egy étkezőre jutó nettó 450 forintot.
A háromfordulós versenyen 2 fős csapatok vehetnek részt. A versenyzőknek 3 fogásos, felnőtteknek szánt menüt kell megtervezniük, amely előételből vagy levesből, főételből és desszertből áll.
A verseny kiemelt támogatója a Földművelésügyi Minisztérium, és a mostani megmérettetéshez támogatóként csatlakozott az Emberi Erőforrások Minisztériuma is. Szakmai támogatóként csatlakozott a kezdeményezéshez egyebek mellett a Magyar Bocuse d’Or Akadémia, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége, a Magyar Vendéglátók Ipartestülete is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AM: megvannak a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés első eredményei
Az élelmiszerbiztonság és a fogyasztók védelme 2024 téli ünnepi időszakában…
Tovább olvasom >Tesztelték az idei kókuszos szaloncukrokat: íme a legjobbak
A Szupermenta idén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját, ennek alkalmából a…
Tovább olvasom >Így lehet pazarlásmentes a karácsony
Közelednek az ünnepek, ezzel pedig az év legnagyobb sütés-főzési szezonja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >