Angliában kevésbé frissek az interneten rendelt élelmiszerek
Egy brit felmérés szerint a házhoz szállított élelmiszerek lejárati ideje rövidebb, mint a boltban vásároltaké.
A Which? nevű brit fogyasztóvédelmi magazin munkatársai négy
nagy élelmiszerlánc (Tesco, Asda, Sainsbury's és a Waitrose) üzleteiben
vásároltak tíz alapvető terméket, például tojást, csirkehúst, kenyeret, tejet
és zöldségeket, majd ezeket az élelmiszereket ugyanazon a napon az interneten
is megrendelték. Az átlagos különbség a boltban vásárolt és a megrendelt
termékek lejárati dátuma között egy nap volt, de például a kenyér esetében
nyolc nap volt az eltérés.
A felmérés igazolta az idén márciusban nyilvánosságra került
adatokat, miszerint az Asda és a Sainsbury's vásárlóinak 60 százaléka szerint
az online megrendelésre érkező áruk kevésbé frissek, mint az üzletben
vásároltak. A megállapítással a Waitrose tíz vásárlójából négy szintén
egyetértett.
A bolthálózatok mérgesen cáfolták a megállapításokat, úgy vélték a kutatást túl
kis mintán végezte a civil szervezet és állítják, hogy az online megrendelők
ugyanazt a terméket kapják, mint az üzletben vásárlók.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: decemberben éves alapon 2,7 százalékkal, 2020-ban átlagosan 3,3 százalékkal nőttek a fogyasztói árak
Tavaly decemberben a fogyasztói árak átlagosan 2,7 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Így hat az elszálló euró árfolyam a bérleti díjakra
A biztonságra való törekvés lesz a meghatározó 2021 során a…
Tovább olvasom >Bács-Kiskun megyében is megjelent a madárinfluenza
Újabb területen, Bács-Kiskun megyében is igazolta a madárinfluenza vírus jelenlétét…
Tovább olvasom >