Angliában kevésbé frissek az interneten rendelt élelmiszerek
Egy brit felmérés szerint a házhoz szállított élelmiszerek lejárati ideje rövidebb, mint a boltban vásároltaké.
A Which? nevű brit fogyasztóvédelmi magazin munkatársai négy
nagy élelmiszerlánc (Tesco, Asda, Sainsbury's és a Waitrose) üzleteiben
vásároltak tíz alapvető terméket, például tojást, csirkehúst, kenyeret, tejet
és zöldségeket, majd ezeket az élelmiszereket ugyanazon a napon az interneten
is megrendelték. Az átlagos különbség a boltban vásárolt és a megrendelt
termékek lejárati dátuma között egy nap volt, de például a kenyér esetében
nyolc nap volt az eltérés.
A felmérés igazolta az idén márciusban nyilvánosságra került
adatokat, miszerint az Asda és a Sainsbury's vásárlóinak 60 százaléka szerint
az online megrendelésre érkező áruk kevésbé frissek, mint az üzletben
vásároltak. A megállapítással a Waitrose tíz vásárlójából négy szintén
egyetértett.
A bolthálózatok mérgesen cáfolták a megállapításokat, úgy vélték a kutatást túl
kis mintán végezte a civil szervezet és állítják, hogy az online megrendelők
ugyanazt a terméket kapják, mint az üzletben vásárlók.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >