Angliában kevésbé frissek az interneten rendelt élelmiszerek
Egy brit felmérés szerint a házhoz szállított élelmiszerek lejárati ideje rövidebb, mint a boltban vásároltaké.
A Which? nevű brit fogyasztóvédelmi magazin munkatársai négy
nagy élelmiszerlánc (Tesco, Asda, Sainsbury's és a Waitrose) üzleteiben
vásároltak tíz alapvető terméket, például tojást, csirkehúst, kenyeret, tejet
és zöldségeket, majd ezeket az élelmiszereket ugyanazon a napon az interneten
is megrendelték. Az átlagos különbség a boltban vásárolt és a megrendelt
termékek lejárati dátuma között egy nap volt, de például a kenyér esetében
nyolc nap volt az eltérés.
A felmérés igazolta az idén márciusban nyilvánosságra került
adatokat, miszerint az Asda és a Sainsbury's vásárlóinak 60 százaléka szerint
az online megrendelésre érkező áruk kevésbé frissek, mint az üzletben
vásároltak. A megállapítással a Waitrose tíz vásárlójából négy szintén
egyetértett.
A bolthálózatok mérgesen cáfolták a megállapításokat, úgy vélték a kutatást túl
kis mintán végezte a civil szervezet és állítják, hogy az online megrendelők
ugyanazt a terméket kapják, mint az üzletben vásárlók.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >