Angliában kevésbé frissek az interneten rendelt élelmiszerek
Egy brit felmérés szerint a házhoz szállított élelmiszerek lejárati ideje rövidebb, mint a boltban vásároltaké.
A Which? nevű brit fogyasztóvédelmi magazin munkatársai négy
nagy élelmiszerlánc (Tesco, Asda, Sainsbury's és a Waitrose) üzleteiben
vásároltak tíz alapvető terméket, például tojást, csirkehúst, kenyeret, tejet
és zöldségeket, majd ezeket az élelmiszereket ugyanazon a napon az interneten
is megrendelték. Az átlagos különbség a boltban vásárolt és a megrendelt
termékek lejárati dátuma között egy nap volt, de például a kenyér esetében
nyolc nap volt az eltérés.
A felmérés igazolta az idén márciusban nyilvánosságra került
adatokat, miszerint az Asda és a Sainsbury's vásárlóinak 60 százaléka szerint
az online megrendelésre érkező áruk kevésbé frissek, mint az üzletben
vásároltak. A megállapítással a Waitrose tíz vásárlójából négy szintén
egyetértett.
A bolthálózatok mérgesen cáfolták a megállapításokat, úgy vélték a kutatást túl
kis mintán végezte a civil szervezet és állítják, hogy az online megrendelők
ugyanazt a terméket kapják, mint az üzletben vásárlók.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >Bővülő élelmiszer-termelési kapacitás: mintegy 1,9 milliárd forintot fordít üzemei fejlesztésére 2025-ben a SPAR Magyarország
A gyártási kapacitását jelentős mértékben megnövelő berendezésekkel bővíti idén a…
Tovább olvasom >OKSZ: az árrésstop elérte a kívánt hatást, ki lehet vezetni
Az árrésstopban érintett élelmiszerek átlagos kosárértéke egyértelműen csökkent a rendelkezés…
Tovább olvasom >