Angliában kevésbé frissek az interneten rendelt élelmiszerek
Egy brit felmérés szerint a házhoz szállított élelmiszerek lejárati ideje rövidebb, mint a boltban vásároltaké.
A Which? nevű brit fogyasztóvédelmi magazin munkatársai négy
nagy élelmiszerlánc (Tesco, Asda, Sainsbury's és a Waitrose) üzleteiben
vásároltak tíz alapvető terméket, például tojást, csirkehúst, kenyeret, tejet
és zöldségeket, majd ezeket az élelmiszereket ugyanazon a napon az interneten
is megrendelték. Az átlagos különbség a boltban vásárolt és a megrendelt
termékek lejárati dátuma között egy nap volt, de például a kenyér esetében
nyolc nap volt az eltérés.
A felmérés igazolta az idén márciusban nyilvánosságra került
adatokat, miszerint az Asda és a Sainsbury's vásárlóinak 60 százaléka szerint
az online megrendelésre érkező áruk kevésbé frissek, mint az üzletben
vásároltak. A megállapítással a Waitrose tíz vásárlójából négy szintén
egyetértett.
A bolthálózatok mérgesen cáfolták a megállapításokat, úgy vélték a kutatást túl
kis mintán végezte a civil szervezet és állítják, hogy az online megrendelők
ugyanazt a terméket kapják, mint az üzletben vásárlók.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >