Amit a panasztörvényről tudni érdemes

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 09. 14. 11:24

A Grant Thornton nemzetközi üzleti- és adótanácsadó cég első adásának témája a Whistleblowing, az EU új visszaélés-bejelentési irányelvének, más néven a panasztörvénynek való megfelelés.

A beszélgetőpartnerek Vajna Zsófia, a Grant Thornton Hungary HR-vezetője, Kóczé Péter, a Grant Thornton Digital Services vezetője és Helli Imre, bejelentővédelmi ügyvéd

Az érintett cégek kötelesek létrehozni és üzemeltetni egy belső visszaélés-bejelentési rendszert (whistleblowing), amely etikai forródrótként teszi lehetővé a foglalkoztatottak számára, hogy jogsértéseket jelenthessenek, majd azok pártatlan kivizsgálását kezdeményezhessék.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Mely cégek érintettek? Kik jogosultak élni ezzel a lehetőséggel? A szervezeten belül ki lehet a felelőse? Milyen esetekben lehet panaszt tenni? Hogyan álljunk neki egy ilyen rendszer kialakításának? Milyen panaszokat kötelező kivizsgálni és mik azok, amiket figyelmen kívül hagyhatunk?

Szinte kifogyhatatlan a témák sora, amelyeket érinthet a Whistleblowing-szabályozás bevezetése, mi most megpróbáljuk három különböző oldalról is körüljárni, milyen változásokat hoz és milyeneket hozhat egy vállalat életében.

A beszélgetőpartnerek Vajna Zsófia, a Grant Thornton Hungary HR-vezetője, Kóczé Péter, a Grant Thornton Digital Services vezetője és Helli Imre, bejelentővédelmi ügyvéd.

A podcast a következő linkeken érhető el és a cég nevének feltüntetésével szabadon megosztható::

Kapcsolódó cikkeink