Ami jéghideg, az cool!
Proszit!
Az alkoholt nem ma kezdték el keverni a fagylalttal, jégkrémmel, de az „ősrobbanás”-t csak egy bő évtizeddel ezelőttre tehetjük. Készítenek jeges édességeket sörből (többnyire a stoutok a legalkalmasabbak erre), a vörösboros fagylaltokhoz minimum merlotnyi robosztusság kell, a pezsgő is nagyon kreatív alapanyag, de a legjobbak (és nem utolsósorban legnagyobb alkoholtartalmúak) az égetett szeszekből készülők – sokszor írtunk a legkreatívabb innovációkról. Újabban összefonják az alkoholos fagylaltok trendjét a kedvenc süteményeinket utánozókéval: ennek eredménye például a Häagen-Dazs ír krémkávés-biscottisa és a vodkás-citromos pitése.
A cateringben alkalmaznak egy másik jópofa újítást: gombóc fagylalt helyett pálcás jégkrémre öntik a pezsgőt.
___________________________________________
Megelőzte korát
Az utóbbi 2-3 év számos innovatív, a neten is robbanó újdonsággal kényeztette a fagylalt szerelmeseit (ki nem az?): macaron fagylalt szendvics, fekete fagylalt, nitro fagylalt (ami a közönséges térfogatnövelőkkel készült, sokat támadott fagylaltok gazdag távoli rokona), de mostanában imádjuk a tekertet, a vegát, az organikust, az alkoholost, a vattacukorba csomagoltat, és egyre kreatívabb alternatíváit látjuk a tölcsérnek is. Azt azonban kevesen tudják, hogy idén 50 éves a spagettifagylalt: a tésztát imitáló, krumplinyomóval készített vaníliafagylaltra a paradicsomszószra hasonlító eperöntetet raknak – az ötletet egy akkor Németországban dolgozó olasz cukrásznak, Dario Fontanellának köszönhetjük.
___________________________________________
Kapszulás fagylalt
Minden, ami miatt a kapszulás kávét szeretjük, azért fogjuk szeretni a kapszulás fagylaltot is: nagyon kényelmi, nagyon egyszerű (legalábbis a használata), nagyon változatos az a lágyfagylalt, amelyet az LG SnowWhite (Hófehérke) nevű gépével készíthetünk. A kényelmi termékek világában is magasra helyezzük a szerkezetet, amely gombnyomásra készíti el finomságainkat: egyszerre kétféle kapszulát használ – az egyikben a fagylalt típusához illő alapanyag – legyen a kedvencünk a gelato, a szorbet, a frozen yogurt vagy a granita –, a másik az ízt adja. Utóbbiakkal remélhetően annyit „játszanak” majd a termékfejlesztők, mint a kávés kollégáik saját sokszínű szortimentjük kialakításakor.
Kapcsolódó cikkeink
Ötletbörze Kansasban
Október 7–8-án került megrendezésre a Shop! Ideation konferencia, a magyar POPAI…
Tovább olvasom >Limitált kiadású „Emily In Paris” jégkrémet dob piacra a Häagen-Dazs
„Be More Emily” címmel indított új globális kampányt a Häagen-Dazs…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új zseb nyílik a SZÉP-kártyán Aktív magyarok névvel
Mindenki a saját egészségének a kovácsa, az Aktív Magyarország program…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >