Amerikai politikusok a túl hangos reklámok ellen
Sheldon Whitehouse a héten olyan törvénytervezetet terjesztett be a szenátusban, amely a reklámok hangerejének szabályozására kötelezné a Szövetségi Kommunikációs Bizottságot (FCC).
A reklámblokkok hangosságának mérsékléséről szóló tervezet (CALM) szerint elő kellene írni, hogy a reklámok nem lehetnek hangosabbak annál a műsornál, amelybe beszúrják. "Nap mint nap amerikaiak milliót bombázzák harsány televíziós reklámokkal" – mondta Whitehouse, aki szerint a digitális televíziózásra való átállással, az új műsorszórási technikával végre megoldható a reklámok régóta esedékes lehalkítása.
A tervezetet támogató Chuck Schumer szenátor szerint a nézők egyáltalán nem vágynak arra, hogy a műsorokat megszakítva hangos reklámok üvöltsenek a tévéből.
Az FCC-hez az 1960-as évek óta érkeznek panaszok a hangos reklámokkal kapcsolatban. A kommunikációs hatóság negyedéves közleményeiben az utóbbi években szinte mindig a leggyakoribb panaszok között szerepelt a tévéreklámok hangossága. A Fogyasztók Szövetsége nevű nonprofit szervezet képviselői egy kongresszusi meghallgatáson úgy foglaltak állást: a CALM törvénnyel végre megnyugtatóan le lehetne zárni a kérdést.
Az amerikai törvényhozás alsóházában hasonló tartalmú tervezetet nyújtott be Anna Eshoo képviselő – írja az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >