Amerikai politikusok a túl hangos reklámok ellen
Sheldon Whitehouse a héten olyan törvénytervezetet terjesztett be a szenátusban, amely a reklámok hangerejének szabályozására kötelezné a Szövetségi Kommunikációs Bizottságot (FCC).
A reklámblokkok hangosságának mérsékléséről szóló tervezet (CALM) szerint elő kellene írni, hogy a reklámok nem lehetnek hangosabbak annál a műsornál, amelybe beszúrják. "Nap mint nap amerikaiak milliót bombázzák harsány televíziós reklámokkal" – mondta Whitehouse, aki szerint a digitális televíziózásra való átállással, az új műsorszórási technikával végre megoldható a reklámok régóta esedékes lehalkítása.
A tervezetet támogató Chuck Schumer szenátor szerint a nézők egyáltalán nem vágynak arra, hogy a műsorokat megszakítva hangos reklámok üvöltsenek a tévéből.
Az FCC-hez az 1960-as évek óta érkeznek panaszok a hangos reklámokkal kapcsolatban. A kommunikációs hatóság negyedéves közleményeiben az utóbbi években szinte mindig a leggyakoribb panaszok között szerepelt a tévéreklámok hangossága. A Fogyasztók Szövetsége nevű nonprofit szervezet képviselői egy kongresszusi meghallgatáson úgy foglaltak állást: a CALM törvénnyel végre megnyugtatóan le lehetne zárni a kérdést.
Az amerikai törvényhozás alsóházában hasonló tartalmú tervezetet nyújtott be Anna Eshoo képviselő – írja az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >