Amerikában hiába keresnénk a Kinder-tojást
A Kinder-tojást mindenki ismeri: a csokitojásba rejtett kis műanyag játékból 1974-es bemutatkozása óta több mint 30 milliárd darabot adtak el világszerte, a világ legnagyobb csokifogyasztójának számító USA-ban mégis tilos e termék árusítása és a behozatala.
Amerikában 1938-ban lépett életbe az élelmiszerek, gyógyszerek és kozmetikai szerek forgalmazását egészségügyi és biztonsági szempontokból szabályozó szövetségi törvény, eszerint tilos olyan élelmiszert árusítása, amiben az ehető részen belül bármilyen nem ehető tárgy van – kivéve, ha az valamilyen fontos funkcióval rendelkezik, mint például a jégkrém pálcikája.
A Kinder-tojás a törvény hatálya alá esik, ezért a 70-es években, amikor a Ferrero piacra dobta az édességet, az nem kapott importengedélyt az USA-ban. A cég, és a csokirajongók hiába lobbiztak a szabály enyhítéséért, az élelmiszerbiztonsági hatóságok többször megerősítették: a Kinder-tojás veszélyes, mert a fogyasztó lenyelheti a műanyag részeket. A határokon (jellemzően a kanadain) a mai napig évente kb. 25 ezer darabot koboznak el belőle a szigorú hatóságok, és a Kinder-tojás csempészéséért 300 és 2500 dollár közötti büntetéseket is kiszabnak.
A tiltást egyébként igyekeznek olykor kihasználni a csokigyártók trükkös kindertojás-utánzatokkal, tavaly egy, a csomagolás kibontásával automatikusan kinyíló, műanyagjátékot tartalmazó csokitojást dobott piacra egy cég. (Hanula Zsolt, Index)
Kapcsolódó cikkeink
Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >Magyar sertéshúsból készült ételek kerüljenek az ünnepi asztalra!
Nem csak a halas ételek kerülnek középpontba az ünnepi időszakban,…
Tovább olvasom >Az EU és a Mercosur-országok politikai megállapodásra jutottak a tervezett szabadkereskedelmi megállapodásról
Az Európai Bizottság és a Mercosur-országok képviselői lezárták a szabadkereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >