Amerikában hiába keresnénk a Kinder-tojást
A Kinder-tojást mindenki ismeri: a csokitojásba rejtett kis műanyag játékból 1974-es bemutatkozása óta több mint 30 milliárd darabot adtak el világszerte, a világ legnagyobb csokifogyasztójának számító USA-ban mégis tilos e termék árusítása és a behozatala.
Amerikában 1938-ban lépett életbe az élelmiszerek, gyógyszerek és kozmetikai szerek forgalmazását egészségügyi és biztonsági szempontokból szabályozó szövetségi törvény, eszerint tilos olyan élelmiszert árusítása, amiben az ehető részen belül bármilyen nem ehető tárgy van – kivéve, ha az valamilyen fontos funkcióval rendelkezik, mint például a jégkrém pálcikája.
A Kinder-tojás a törvény hatálya alá esik, ezért a 70-es években, amikor a Ferrero piacra dobta az édességet, az nem kapott importengedélyt az USA-ban. A cég, és a csokirajongók hiába lobbiztak a szabály enyhítéséért, az élelmiszerbiztonsági hatóságok többször megerősítették: a Kinder-tojás veszélyes, mert a fogyasztó lenyelheti a műanyag részeket. A határokon (jellemzően a kanadain) a mai napig évente kb. 25 ezer darabot koboznak el belőle a szigorú hatóságok, és a Kinder-tojás csempészéséért 300 és 2500 dollár közötti büntetéseket is kiszabnak.
A tiltást egyébként igyekeznek olykor kihasználni a csokigyártók trükkös kindertojás-utánzatokkal, tavaly egy, a csomagolás kibontásával automatikusan kinyíló, műanyagjátékot tartalmazó csokitojást dobott piacra egy cég. (Hanula Zsolt, Index)
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi tanúsítványok garantálják a termékek és szolgáltatások magas minőségét a SPAR-nál
Minőségi tanúsítványok garantálják az élelmiszer-biztonságot és a termékminőséget a SPAR…
Tovább olvasom >Az uniós élelmiszerbiztonság miatt aggódik a NAK az import termékek kapcsán
Miközben az Európai Bizottság a saját termelőitől a világ legszigorúbb…
Tovább olvasom >Az import termékekre vonatkozó uniós előírások azonnali felülvizsgálatára van szükség
Miközben az Európai Bizottság a saját termelőitől a világ legszigorúbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május 11-én Sopronban indítja a fesztiválszezont a HEINEKEN Hungária Zrt.
A 2023-ban első alkalommal megrendezett SopronFest bebizonyította: Sopron nem maradhat fesztivál nélkül,…
Tovább olvasom >Szokatlan akcióval rukkol elő az Auchan
A vásárlók megtartásáért komoly versengés zajlik az áruházláncok között. Az…
Tovább olvasom >Az MRSZ iparági összefogást és akciótervet szorgalmaz
Az MRSZ felkérésére az EY 2024 első negyedévében tanulmányt készített…
Tovább olvasom >