Amerikában és Új-Zélandon is jól fogynak a saját márkás termékek
Jelentősen megváltoztatta az új-zélandi és amerikai állampolgárok étkezési szokásait a recesszió. Egyre többen vásárolnak átgondoltan és takarékosan az élelmiszerüzletekben, miközben egyre kevesebben választják az elvihető készételeket.
A Kidspot New Zealand által készített, az ELTE Társadalomtudományi Karának hírlevelében közölt felmérés eredményei szerint a helyi családok legkevesebb harmada változtatott bevett étkezési szokásain: a takarékossági szempontokat szem előtt tartva, előre átgondoltan vásárolnak az élelmiszerüzletekben, és kevesebbet költenek az elvihető kész ételekre.
Az áremelések eredményeként egyre többen keresik a független kereskedőket, figyelik és nagytételben vásárolják meg az akciós fogyasztási cikkeket, emellett többen választják az üzletek saját termékeit, főleg alapvető élelmiszerek esetében. A kutatás szerint a családok ritkábban vásárolnak drágább húsféléket, miközben gyakrabban esznek zöldségeket.
Egyéb megállapításai mellett szintén a megváltozott élelmiszervásárlási szokásokra mutatott rá egy amerikai felmérés is, mely szerint legkevesebb háromból két helyi állampolgár főzési és étkezési szokásaira gyakorolt kimutatható hatást a gazdasági válság.
A kutatás szerint a recesszió eredményeként az amerikaiak 51 százaléka gyakrabban eszik otthon, 37 százalékuk pedig kevesebbet költ élelmiszerekre. A változásról beszámolók 54 százaléka elkezdte gyűjteni az akciós kuponokat, 50 százalékuk összehasonlítgatja a különböző üzletek árait, míg 45 százalékuk a boltok saját márkáit keresi a drágább, ismertebb árucikkek helyett. A felmérés szerint a válaszadók 79 százaléka rendszeresen főz otthon, többségük spórolási szándékkal – közli a felmérések eredményeit a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >