AM-államtitkár: 2,2 milliárdnyi támogatási kérelmet nyújtottak be a borászok
A koronavírus-járvány következtében visszaeső turizmus és vendéglátás nyomán a borászok 2,2 milliárd forintnyi támogatási kérelmet nyújtottak be az agrártárcához, amely az eredetileg biztosított, 1,8 milliárd forintos keretet kiegészíti 400 millió forinttal – jelentette be a mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkár csütörtökön, Etyeken.
Feldman Zsolt a második alkalommal, Gondolatok a buborék körül címmel megrendezett pezsgőkonferencián rámutatott, hogy az elmúlt hónapokban, a járvány miatt sok prémium bor- és pezsgő-előállító szenvedett bevételkiesést, emiatt külön támogatást kérvényezhettek. Több mint 700 borász igényelt 2,2 milliárd forintot, emiatt kiegészítették a keretet, hogy a szakmának teljeskörű támogatást nyújthassanak – tette hozzá.
Az államtitkár szerint sikeres a nagyjából tízmilliárdos mezőgazdasági válságkezelő program, amit jól mutat, hogy egyensúlyközeli állapot alakult ki a kínálati és keresleti oldalon.
Feldman Zsolt elmondta, hogy ma Magyarországon 24 millió palack pezsgőt állítanak elő, ebből mintegy ötmilliót exportálnak. Jelezte, hogy a magyar pezsgőt az exportpiacokon közel kétszeres áron értékesítik a magyar borhoz képest.
Emlékeztetett arra, hogy a magyar pezsgő-előállítás „nem a legegyszerűbb adminisztrációs környezettel körbevett” szektor, mivel sok szabályozás betartását követeli meg. Reményét fejezte ki, hogy a 2013-as adminisztrációs egyszerűsítést követően, amikor a pezsgőkészítés lehetősége megnyílt a családi borászatok számára, 2021-ben a teljesen megújuló borászati szabályozás tovább javítja az adminisztrációs környezetet.
Rókusfalvy Pál borász, a konferencia társszervezője kiemelte, Etyek „a magyar pezsgő hazája” azért szervezte meg a konferenciát, hogy minél inkább fogyasztható legyen az ünnepek itala a hétköznapokban is.
Úgy vélte, ehhez a tapasztalatok átadása mellett feltétlenül szükséges, hogy harminc év keresgélés után megtalálják saját útjukat. Rámutatott, hogy a magyar borászok csak egymást segítve, saját képességeikben maximálisan megbízva javíthatják tovább termékeiket, s ha ezzel megvannak, akkor „mehetnek ki a nagyvilágba”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Badacsonyi borok zajos sikere a New Yorkban
A Badacsonyi borvidék legnagyobb szabású eseménye immáron tizenharmadik alkalommal költözött…
Tovább olvasom >Áprilisban indul a digitális tápérték-jelölési rendszer a borászati termékekre
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) együttműködésben az Agrárminisztériummal és a…
Tovább olvasom >Tudósok bizonyították be, hogy a jó bor boldogabbá tesz
A jó minőségű bor fogyasztása valóban boldogabbá tesz – állapította…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >