AM-államtitkár: 2,2 milliárdnyi támogatási kérelmet nyújtottak be a borászok
A koronavírus-járvány következtében visszaeső turizmus és vendéglátás nyomán a borászok 2,2 milliárd forintnyi támogatási kérelmet nyújtottak be az agrártárcához, amely az eredetileg biztosított, 1,8 milliárd forintos keretet kiegészíti 400 millió forinttal – jelentette be a mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkár csütörtökön, Etyeken.
Feldman Zsolt a második alkalommal, Gondolatok a buborék körül címmel megrendezett pezsgőkonferencián rámutatott, hogy az elmúlt hónapokban, a járvány miatt sok prémium bor- és pezsgő-előállító szenvedett bevételkiesést, emiatt külön támogatást kérvényezhettek. Több mint 700 borász igényelt 2,2 milliárd forintot, emiatt kiegészítették a keretet, hogy a szakmának teljeskörű támogatást nyújthassanak – tette hozzá.
Az államtitkár szerint sikeres a nagyjából tízmilliárdos mezőgazdasági válságkezelő program, amit jól mutat, hogy egyensúlyközeli állapot alakult ki a kínálati és keresleti oldalon.
Feldman Zsolt elmondta, hogy ma Magyarországon 24 millió palack pezsgőt állítanak elő, ebből mintegy ötmilliót exportálnak. Jelezte, hogy a magyar pezsgőt az exportpiacokon közel kétszeres áron értékesítik a magyar borhoz képest.
Emlékeztetett arra, hogy a magyar pezsgő-előállítás „nem a legegyszerűbb adminisztrációs környezettel körbevett” szektor, mivel sok szabályozás betartását követeli meg. Reményét fejezte ki, hogy a 2013-as adminisztrációs egyszerűsítést követően, amikor a pezsgőkészítés lehetősége megnyílt a családi borászatok számára, 2021-ben a teljesen megújuló borászati szabályozás tovább javítja az adminisztrációs környezetet.
Rókusfalvy Pál borász, a konferencia társszervezője kiemelte, Etyek „a magyar pezsgő hazája” azért szervezte meg a konferenciát, hogy minél inkább fogyasztható legyen az ünnepek itala a hétköznapokban is.
Úgy vélte, ehhez a tapasztalatok átadása mellett feltétlenül szükséges, hogy harminc év keresgélés után megtalálják saját útjukat. Rámutatott, hogy a magyar borászok csak egymást segítve, saját képességeikben maximálisan megbízva javíthatják tovább termékeiket, s ha ezzel megvannak, akkor „mehetnek ki a nagyvilágba”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közülük választják ki az idei Év Bortermelőjét
Lezárult Az Év Bortermelője Magyarországon díj 2024-es jelölési szakasza. 850…
Tovább olvasom >Magyar siker a világ legjobb borászatainak rangsorában: a Szepsy Pince a 43. helyen
2024-ben is közzétették a World’s Best Vineyards rangsorát, amely az…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >