AM: a családi gazdaságok adják az agrárium gerincét
A családi gazdaságok meghatározó szerepet töltenek be a vidéki munkahelyek létrehozásában és megtartásában, valamint a hagyományok és a kulturális örökség megőrzésében – jelentette ki Nagy István agrárminiszter a Szuhavölgyi Családi Manufaktúra sajtüzemének átadásán, kedden Szuhafőn az Agrárminisztérium közleménye szerint.

Az élelmiszeripari termelés közel tizedét teszik ki a tejtermékek
A tárcavezető arra emlékeztetett, hogy jelenleg a magyar agrárium meghatározó többségét a kis- és középvállalkozások körébe tartozó mezőgazdasági őstermelők és családi gazdálkodók alkotják. Jelentőségük vitathatatlan, így működésük támogatása elengedhetetlen a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar további fejlődése szempontjából – tette hozzá. Nagy István kiemelte, a magyar agrárpolitika elkötelezett a hazai tejtermelés és a tejfeldolgozás fejlesztése iránt, amihez idén minden eddiginél több forrást biztosít – írták.
A tejtermelés értéke tavaly 5 százalékos éves növekedéssel meghaladta a 207 milliárd forintot, míg a tejtermékgyártás csaknem 354 milliárdos termelési értéke az élelmiszeripari termelésnek majdnem a tizedét tette ki. Hangsúlyozta, hosszabb távon a fogyasztás felfuttatása mellett a feldolgozottság növelése a tejágazat bővülésének a kulcsa. Ehhez azonban a hazai vállalkozóknak a fogyasztói igények alakulását is figyelve folyamatos fejlesztéseket kell végrehajtaniuk – áll a közleményben.
A miniszter arról is beszélt, hogy az agrártárca elkötelezett a hazai feldolgozóipar bővítésében, ezért idén két élelmiszeripari feldolgozói pályázatot hirdettek meg. Egyet a kisebb, egyet a nagyobb vállalkozások számára, ezekre összesen 1040 kérelem érkezett be, 302 milliárd forint támogatási igénnyel. Kifejtette, a kormány az elkövetkező hét évben 4500 milliárd forintot fordít a magyar vidék és mezőgazdaság, valamint az élelmiszeripar fejlesztésére. Utóbbira 750 milliárd forintnyi forrást lehet majd felhasználni – írták.
A tárcavezető kitért arra is, hogy a támogatások mellett a minisztérium nagy hangsúlyt fektet a tudatos vásárlásra is, ezért a következő időszakban még több erőforrás bevonásával fogják erősíteni a tudatos fogyasztói döntéseket, hogy a magyar vásárlók sokkal inkább a magyar termékeket részesítsék előnyben. A hazai termékek vásárlásával ugyanis nemcsak a magyar gazdákat és családokat, hanem a magyar gazdaságot is támogatjuk – hívta fel a figyelmet az agrártárca vezetője – tájékoztatott az AM. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: januárban az ipari termelés 3,9 százalékkal mérséklődött
2025 januárjában az ipari termelés volumene 3,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >A beruházás a jó válasz a kihívásokra
Az agráriumban is a beruházás az egyetlen jó válasz a…
Tovább olvasom >Tállai András: Az élelmiszeripar 2023 kivételével minden évben tudott előre lépni
Az élelmiszeripar 2023 kivételével minden évben tudott előre lépni, tavaly…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >