AM: 1,5 milliárd forintról már döntöttek a halgazdálkodási programban
Mintegy 1,5 milliárd forintról születtek támogatói döntések az uniós költségvetésből finanszírozott Magyar halgazdálkodási operatív programban (Mahop) augusztusig, a nyár végéig további 1,5 milliárd forintról dönthetnek, ami hozzájárul a halágazat fejlesztési elképzeléseinek megvalósításához – mondta Kis Miklós Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) vidékfejlesztésért felelős államtitkára kedden Budapesten, a Sziget fesztiválon tartott sajtótájékoztatón.
Az államtitkár emlékeztetett, hogy az uniós költségvetésből finanszírozott támogatásból a programban Magyarország számára a halgazdálkodás fejlesztésére több mint 16 milliárd forint áll rendelkezésre.
A pénzből a 2007 és 2013 között a Halászati operatív program által megteremtett termelői bázisokat, a halgazdálkodási kis- és középvállalkozásokat fejlesztik, a hagyományos tógazdasági haltermelés versenyképességét növelik, valamint a halételek fogyasztását népszerűsítik.
Ez utóbbinak része a Sziget fesztiválon megjelenő Kapj rá! kampánysorozat is – tette hozzá. Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a nyári Kapj rá! roadshow egyik fontos állomása a Sziget fesztivál, mivel az ilyen és az ehhez hasonló rendezvényeken a fogyasztók nemcsak megismerhetik, hanem meg is kóstolhatják a halakat. Az érdeklődők a kóstoló falatok mellett ismeretterjesztő kiadványokból is tájékozódhatnak, amelyek többek között praktikus tanácsokat adnak a halkészítésről és feldolgozásról. Rámutatott, hogy az egy főre jutó halfogyasztás Magyarországon már közelít a 6 kilogrammhoz, ugyanakkor az uniós átlagfogyasztás 20 kilogramm felett van. Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szervezet (Ma-hal) szóvivője közölte, hogy halágazat éves árbevétele 12,5-13,5 milliárd forint közötti. Az étkezési haltermelés Magyarországon évente 12-14 ezer tonna, az intenzív telepeken 3500-4000 tonna közötti. A tógazdasági termelés 80-83 százalékát a ponty teszi ki, ezzel szemben az intenzív telepek 90 százaléka afrikai harcsa. A helyszínen kiadott sajtóközlemény szerint a Kapj rá! kampány a Mahop programban valósul meg 2023-ig az AMC és a Ma-hal együttműködésével. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tállai András: „Az ágazatban komoly fejlesztési szándék és potenciál van jelen”
Technológiai fejlesztések, hazai beszállítók előtérbe helyezése, a szakképzés modernizálása és…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >Szigorodnak a húskészítményekre vonatkozó szabályok – új fogalom is bekerül a rendeletbe
Újabb, a hazai élelmiszerszabályozást érintő módosítási tervezet jelent meg: az…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >