AM: 1,5 milliárd forintról már döntöttek a halgazdálkodási programban
Mintegy 1,5 milliárd forintról születtek támogatói döntések az uniós költségvetésből finanszírozott Magyar halgazdálkodási operatív programban (Mahop) augusztusig, a nyár végéig további 1,5 milliárd forintról dönthetnek, ami hozzájárul a halágazat fejlesztési elképzeléseinek megvalósításához – mondta Kis Miklós Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) vidékfejlesztésért felelős államtitkára kedden Budapesten, a Sziget fesztiválon tartott sajtótájékoztatón.
Az államtitkár emlékeztetett, hogy az uniós költségvetésből finanszírozott támogatásból a programban Magyarország számára a halgazdálkodás fejlesztésére több mint 16 milliárd forint áll rendelkezésre.
A pénzből a 2007 és 2013 között a Halászati operatív program által megteremtett termelői bázisokat, a halgazdálkodási kis- és középvállalkozásokat fejlesztik, a hagyományos tógazdasági haltermelés versenyképességét növelik, valamint a halételek fogyasztását népszerűsítik.
Ez utóbbinak része a Sziget fesztiválon megjelenő Kapj rá! kampánysorozat is – tette hozzá. Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a nyári Kapj rá! roadshow egyik fontos állomása a Sziget fesztivál, mivel az ilyen és az ehhez hasonló rendezvényeken a fogyasztók nemcsak megismerhetik, hanem meg is kóstolhatják a halakat. Az érdeklődők a kóstoló falatok mellett ismeretterjesztő kiadványokból is tájékozódhatnak, amelyek többek között praktikus tanácsokat adnak a halkészítésről és feldolgozásról. Rámutatott, hogy az egy főre jutó halfogyasztás Magyarországon már közelít a 6 kilogrammhoz, ugyanakkor az uniós átlagfogyasztás 20 kilogramm felett van. Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szervezet (Ma-hal) szóvivője közölte, hogy halágazat éves árbevétele 12,5-13,5 milliárd forint közötti. Az étkezési haltermelés Magyarországon évente 12-14 ezer tonna, az intenzív telepeken 3500-4000 tonna közötti. A tógazdasági termelés 80-83 százalékát a ponty teszi ki, ezzel szemben az intenzív telepek 90 százaléka afrikai harcsa. A helyszínen kiadott sajtóközlemény szerint a Kapj rá! kampány a Mahop programban valósul meg 2023-ig az AMC és a Ma-hal együttműködésével. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AM: a Szupermenta termékteszt program többletinformációt ad a vásárláshoz
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Szupermenta termékteszt programja fontos többletinformációt…
Tovább olvasom >Január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetni a termelőket
A 30 napos fizetési határidő a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek…
Tovább olvasom >Karácsonykor esszük meg az éves halfogyasztásunk 35-40 százalékát
Bár a hazai táplálkozás szerint hetente legalább egyszer halat kéne…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >