Aludobozra cseréli az boros palackokat a Waitrose a fenntarthatóság érdekében
Január 15-től a kis borosüvegek többségét alumíniumdobozra cseréli a Waitrose, és így több mint 320 tonna csomagolóanyagot takarít meg.
A lépés a pezsgőt, a proseccót, a cava-t és a rioját a földrajzi árujelzők korlátozásai okán nem érinti.
A csomagolásváltással kapcsolatos bejelentésre azután került sor, hogy a Waitrose nyilvánosságra hozta, a vásárlók közel hárommillió kis palackos bort és gyöngyözőbort/pezsgőt vásároltak.
„Örülünk, hogy lépésünkkel úttörő szerepet vállaltunk és tovább egyszerűsíthetjük a hulladékmennyiség csökkentését vásárlóink számára” – mondta el Barry Dick, a Waitrose MW sör-, bor- és szeszesital beszerzési menedzsere. „Az alumíniumdoboz súlya az üvegénél lényegesen kisebb és kevesebb mint feleannyi CO2 származik használatából, mint a vele egyenértékű egyszer használatos üvegpalackokéből. Ráadásul a dobozok végtelen számú alkalommal újrahasznosíthatók.„
Hozzátette:
„Tudjuk, hogy egyre többen vásárolnak italokat a koktéloktól kezdve a kézműves sörökig dobozos formátumban, ezért is értelme van a váltásnak a borkategóriánkban. A dobozos bor nagyszerű módja annak, hogy mértékkel élvezzük a bort, különösen, ha piknikre vagy társasági eseményre megyünk, és e kiszerelési formával lehetősége lesz a vásárlóknak megkóstolni új fajtákat anélkül, hogy a pazarlás vagy a költségek miatt aggódnának. Remélhetőleg a lépés arra ösztönzi a beszállítókat, hogy továbbra is változatos és izgalmas dobozos borválasztékot fejlesszenek.”
Kapcsolódó cikkeink
Csaknem öt millió kilogramm adományt gyűjtött az év első félévében az Élelmiszerbank
Csaknem öt millió kilogramm élelmiszert mentett meg és osztott szét…
Tovább olvasom >Itt a világ első környezetbarát teje
Egy kis tasmániai tejüzem, az Ashgrove, világszerte elsőként dobott piacra…
Tovább olvasom >1,5 milliárd fontot fordít a Lidl brit marhahústermelésre
Megerősíti fenntarthatósági vállalásait a Lidl azzal, hogy a következő 5…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >