Aludobozra cseréli az boros palackokat a Waitrose a fenntarthatóság érdekében
Január 15-től a kis borosüvegek többségét alumíniumdobozra cseréli a Waitrose, és így több mint 320 tonna csomagolóanyagot takarít meg.
A lépés a pezsgőt, a proseccót, a cava-t és a rioját a földrajzi árujelzők korlátozásai okán nem érinti.
A csomagolásváltással kapcsolatos bejelentésre azután került sor, hogy a Waitrose nyilvánosságra hozta, a vásárlók közel hárommillió kis palackos bort és gyöngyözőbort/pezsgőt vásároltak.
„Örülünk, hogy lépésünkkel úttörő szerepet vállaltunk és tovább egyszerűsíthetjük a hulladékmennyiség csökkentését vásárlóink számára” – mondta el Barry Dick, a Waitrose MW sör-, bor- és szeszesital beszerzési menedzsere. „Az alumíniumdoboz súlya az üvegénél lényegesen kisebb és kevesebb mint feleannyi CO2 származik használatából, mint a vele egyenértékű egyszer használatos üvegpalackokéből. Ráadásul a dobozok végtelen számú alkalommal újrahasznosíthatók.„
Hozzátette:
„Tudjuk, hogy egyre többen vásárolnak italokat a koktéloktól kezdve a kézműves sörökig dobozos formátumban, ezért is értelme van a váltásnak a borkategóriánkban. A dobozos bor nagyszerű módja annak, hogy mértékkel élvezzük a bort, különösen, ha piknikre vagy társasági eseményre megyünk, és e kiszerelési formával lehetősége lesz a vásárlóknak megkóstolni új fajtákat anélkül, hogy a pazarlás vagy a költségek miatt aggódnának. Remélhetőleg a lépés arra ösztönzi a beszállítókat, hogy továbbra is változatos és izgalmas dobozos borválasztékot fejlesszenek.”
Kapcsolódó cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Népszerű újításra készül a Primark
2024. május 28-án Magyarországon is megnyitja első üzletét a Primark,…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >