Aludobozra cseréli az boros palackokat a Waitrose a fenntarthatóság érdekében
Január 15-től a kis borosüvegek többségét alumíniumdobozra cseréli a Waitrose, és így több mint 320 tonna csomagolóanyagot takarít meg.
A lépés a pezsgőt, a proseccót, a cava-t és a rioját a földrajzi árujelzők korlátozásai okán nem érinti.
A csomagolásváltással kapcsolatos bejelentésre azután került sor, hogy a Waitrose nyilvánosságra hozta, a vásárlók közel hárommillió kis palackos bort és gyöngyözőbort/pezsgőt vásároltak.
„Örülünk, hogy lépésünkkel úttörő szerepet vállaltunk és tovább egyszerűsíthetjük a hulladékmennyiség csökkentését vásárlóink számára” – mondta el Barry Dick, a Waitrose MW sör-, bor- és szeszesital beszerzési menedzsere. „Az alumíniumdoboz súlya az üvegénél lényegesen kisebb és kevesebb mint feleannyi CO2 származik használatából, mint a vele egyenértékű egyszer használatos üvegpalackokéből. Ráadásul a dobozok végtelen számú alkalommal újrahasznosíthatók.„
Hozzátette:
„Tudjuk, hogy egyre többen vásárolnak italokat a koktéloktól kezdve a kézműves sörökig dobozos formátumban, ezért is értelme van a váltásnak a borkategóriánkban. A dobozos bor nagyszerű módja annak, hogy mértékkel élvezzük a bort, különösen, ha piknikre vagy társasági eseményre megyünk, és e kiszerelési formával lehetősége lesz a vásárlóknak megkóstolni új fajtákat anélkül, hogy a pazarlás vagy a költségek miatt aggódnának. Remélhetőleg a lépés arra ösztönzi a beszállítókat, hogy továbbra is változatos és izgalmas dobozos borválasztékot fejlesszenek.”
Kapcsolódó cikkeink
Május 13-án startol a 44. Országos Borverseny – Dr. Nagy István agrárminiszter fővédnöksége mellett nyitják meg a rangos eseményt
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) 2025. május 13-án rendezi meg…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >Versenyhatósági iránymutatás a divat- és textilipar számára a fenntarthatósági és környezetbarát jelölésekkel kapcsolatban
Tanácsokat nyújtott nyílt levélben a világ fogyasztóvédelmi hatóságait tömörítő nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >