Aludobozra cseréli az boros palackokat a Waitrose a fenntarthatóság érdekében
Január 15-től a kis borosüvegek többségét alumíniumdobozra cseréli a Waitrose, és így több mint 320 tonna csomagolóanyagot takarít meg.
A lépés a pezsgőt, a proseccót, a cava-t és a rioját a földrajzi árujelzők korlátozásai okán nem érinti.
A csomagolásváltással kapcsolatos bejelentésre azután került sor, hogy a Waitrose nyilvánosságra hozta, a vásárlók közel hárommillió kis palackos bort és gyöngyözőbort/pezsgőt vásároltak.
„Örülünk, hogy lépésünkkel úttörő szerepet vállaltunk és tovább egyszerűsíthetjük a hulladékmennyiség csökkentését vásárlóink számára” – mondta el Barry Dick, a Waitrose MW sör-, bor- és szeszesital beszerzési menedzsere. „Az alumíniumdoboz súlya az üvegénél lényegesen kisebb és kevesebb mint feleannyi CO2 származik használatából, mint a vele egyenértékű egyszer használatos üvegpalackokéből. Ráadásul a dobozok végtelen számú alkalommal újrahasznosíthatók.„
Hozzátette:
„Tudjuk, hogy egyre többen vásárolnak italokat a koktéloktól kezdve a kézműves sörökig dobozos formátumban, ezért is értelme van a váltásnak a borkategóriánkban. A dobozos bor nagyszerű módja annak, hogy mértékkel élvezzük a bort, különösen, ha piknikre vagy társasági eseményre megyünk, és e kiszerelési formával lehetősége lesz a vásárlóknak megkóstolni új fajtákat anélkül, hogy a pazarlás vagy a költségek miatt aggódnának. Remélhetőleg a lépés arra ösztönzi a beszállítókat, hogy továbbra is változatos és izgalmas dobozos borválasztékot fejlesszenek.”
Kapcsolódó cikkeink
Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >