Alig néhány év, és már 1 milliárd körül járhat a teljes hazai influencer médiaköltés
Összefogtak a piac vezető szereplői és a Kantar Hungary. Az együttműködés révén mostantól havi frissítésű, összesített influencer médiaköltési adatok állnak majd a megbízók és a médiatervezők rendelkezésére. A közös adatszolgáltatás fő célja a szektorral kapcsolatos edukáció és az influencer piac transzparenciájának növelése.
A magyar influencer piac szereplői egy korábban nehezen átlátható piaci szegmensben kívánnak új időszámítást kezdeni. Mostantól összesített influencer médiaköltési adatok jelennek majd meg a reklámpiac szereplői számára a többi hirdetési formához hasonló szerkezetben, azokkal összhangban. A tervek szerint meghatározott szektorokra bontott adatok is árnyalják majd az aggregált értékek alapján kialakuló képet.
Az együttműködésben jelenleg a Follow Me Agency, a NuHeadz Talent Management, a Special Effects Media és a Star Network vesznek részt. Ehhez a körhöz csatlakozott a Kantar Hungary, aki a saját tapasztalatai és szakmai standardjai alapján dolgozza fel az influencer médiaköltésekkel kapcsolatos információkat. A kommunikációs szakma a riport összesített eredményével a hazai reklámpiaci költéseket egyesítő Adex adatokban is találkozhat majd. Az influencer médiaköltések alapja a piaci szereplők önbevallása lesz.
A tavalyi év adatai és iparági szakértők véleménye szerint az influencer piac mérete Magyarországon éves szinten már meghaladhatja az 1 milliárd forintot. Ez egyelőre a teljes reklámtorta 1%-ánál kisebb szelet, ám várhatóan a digitális hirdetési szektor korábbi növekedéséhez hasonló ütemben emelkednek majd az influencer média költések is. A hazai piaci dinamikával kapcsolatban bizakodásra ad okot, hogy a világ legfejlettebb piacán, az Egyesült Államokban az influencer marketing iparág a Mediakix adatai alapján és az Insider Intelligence szerint a tavalyelőtti 8 milliárd dollárról jövőre már 15 milliárdra nő. Az USA-ban megkérdezett vállalatok 66%-a a reklámbüdzséjük több mint 10%-át, 17%-uk pedig már a költségvetésük felét fekteti influencer kampányokba.
Az influencer ügynökségi szakma összefogása azt is jelzi, hogy mára a valódi véleményvezérek megnyilvánulásai mögött komoly, professzionális szakmai háttér áll, olyan cégek, akikre bizalommal tekinthetnek a megbízók és a tartalomszolgáltatók is. Az együttműködést annak kezdeményezői a piaci evolúció természetes részének tartják, amely során a közös tanulási folyamat minden piaci szereplő számára tanulságokat hordoz majd.
Az összesített influencer adatok 2020. januárjától érhetőek el, mostantól kezdve havi frissítéssel. Az együttműködés nyitott az influencer piac mindazon szereplői számára, akik szeretnének hozzájárulni a piac fejlesztéséhez és átláthatóságához.
Kapcsolódó cikkeink
A sajtó stabilan harmadik helyezett a médiatortában
A Magyar Reklámszövetség adatai alapján 2022-ben a magyar „Médiatorta” 316,3…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >