A sajtó stabilan harmadik helyezett a médiatortában
A Magyar Reklámszövetség adatai alapján 2022-ben a magyar „Médiatorta” 316,3 Mrd Ft volt, amely összességében a korábbi esztendőhöz képest nominálisan kismértékű, 3,7%-os növekedést mutat. Ennek immár több mint felét a digitális médiaköltés teszi ki, amely mögött a televízió áll 23,6, utána pedig a nyomtatott sajtó 11,9%-os részesedéssel.
A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) összesítése alapján 2022-ben a „net-net” (ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett) nyomtatott reklámpiac bevétele 37,595 milliárd forint volt. A sajtó összesített árbevétele a lapterjesztésből származó 53,706 milliárd forinttal és a bevallásban szereplő online bevétellel együtt 2022-ben 112,185 milliárd forint. A magyar piacon a csaknem 7200 kiadványt megjelentető, mintegy 500 sajtókiadó üzleti modellje az erős és stabil lapárbevételen alapul.
A bevalló kiadóvállalatok a print költésen kívül 20,884 milliárd Ft online hirdetési árbevételt is realizáltak. A sajtópiac hirdetési árbevétele összességében már majdnem megközelíti a pandémia előtti eredményeit.
A digitális tartalomhoz kapcsolódó hirdetési árbevételek növekedése jelentősen lelassult, ami arra enged következtetni, hogy a digitális hirdetési bevételek nagy részét a technológiai óriáscégek viszik el.
A kiadók a megnövekedett költségek ellensúlyozása érdekében áremelésekkel stabilizálták bevételeiket, ezt a Lapker Zrt. adatai is alátámasztják, az általuk forgalmazott több mint 900-féle kiadvány ára átlagosan 18%-kal emelkedett 2022-ben.
Nemzetközi tapasztalatok is bizonyítják, hogy a print elengedhetetlen eleme a hirdetési csatornáknak. Európában az Edelman Trust Barometer bizalmi indexe szerint a print médiában nagyon megbíznak az olvasók és a fogyasztók. A kutatás azt is megmutatta, hogy a printben megbíznak az emberek, és az azokhoz tartozó online felület is kitüntetett bizalmat kap, ez pedig egy komoly értéket jelent a gyorsan változó világunkban.
Más nemzetközi tanulmányok is alátámasztják, hogy a print hirdetések még mindig ugyanannyira relevánsak az üzleti életben, mint a digitálisak; kielégítik az igényeket, a bizalom és a stabilitás érzetét keltik, és bizonyították az értéküket – jónéhány alkalommal már, kitűnő megtérülési rátákat produkálva, olvasható az MLE sajtóközleményében. //
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Jön a jubileumi Logisztikai Évkönyv: szerzők és szponzorok jelentkezését is várják
A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) gondozásában megjelenő Logisztikai Évkönyv, már évtizedek…
Tovább olvasom >MRSZ Médiatorta: elvitte a magas infláció a magyar reklámpiac növekedését
Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac…
Tovább olvasom >Hogyan találjuk meg a kiváló hazai márkákat? A MagyarBrands Program ebben segít
Hogy miért tartunk kiválónak egy márkát, az optimális esetben egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >