Áldoznak a biztonságos napozásért
A napozószer megvásárlása nem jelent rendszeres beruházást, viszont annál fontosabb a megfelelő termék kiválasztása. Az emberek egyre inkább hajlandóak többet fizetni a biztonságért. A többi kozmetikai kategóriától eltérően a napozószerek piacán a magasabb árszínvonalú termékek eladása jobban bővült 2007-ben, mint maga a piac vagy a kereskedelmi márkák forgalma. Mindenekelőtt fontos megemlíteni, hogy 2009-től az uniós előírásoknak megfelelően átalakul a napozószerek faktorszám-besorolása. Alacsony faktorszámúnak számít a 6–10 közötti SPF. A közepes a 15–20–25 SPF, a magas a 30, a nagyon magas pedig az 50+ faktorszámú termék lesz. Az SPF 6-os faktorszám alatti termékek 2008-tól már nem tekinthetőek napvédő szernek. Az UVA-UVB sugarak elleni védelem arányának 1:3-nak kell lennie.
A nagyobb faktorszámúakat keresik
Ahogy egyre többet hallani a nap/napozás káros hatásairól és súlyos következményeiről, egyre több magas faktorszámú napozószer fogy. A vásárlók komolyan veszik a napvédelmet, tavaly a 20-as, de főleg az annál nagyobb faktorszámú termékek eladása nőtt meg jelentősen. Ugyanez a tendencia érvényesült a kifejezetten gyermekek számára készült napozószerek esetében is, hiszen a gyermekek bőre különösen érzékeny, és speciális védelemre szorul.
– A Garnier Ambre Solaire hagyományosan erős, a gyermekek számára készült termékekben, ezt a vonalat erősítjük tovább 2008-ban az új 30-as, illetve 50-es faktorszámú gyermeknaptejekkel – hívja fel újdonságaikra figyelmünket Pirkhoffer Tímea, a L’Orèal Garnier arc- és testápolási üzletágának márkamenedzsere. A cég a kifejezetten érzékeny bőrűek számára idéntől 30-as faktorszámú praktikus napvédő sprayt is ajánl.
Napvédelem görög módra
– A Carroten a hazai piacon még fiatal márka, de Görögországban piacvezető a napvédelem területén – tudtuk meg Radosiczky Anikó senior brand menedzsertől. A Sarantis Hungary által forgalmazott termék piaci részesedése Magyarországon folyamatosan nő, tavaly a kereskedelmi márkákkal azonos szeletet hasítottak ki. Az idei évben a nagy drogérialáncok és hipermarketek polcaira is felkerültek, s az értékesítést erős marketingkampány és trade marketing akciók támogatják.
A trendeknek megfelelően a márka naptej, napozóspray és napozó arckrém formában is kapható, jellemzően 200 milliliteres kiszerelésben. Az új előírásoknak megfelelően kategorizált SPF 12-es faktorszámú Carroten naptej 100 milliliteres változatban is elérhető.
A napozószer megvásárlása nem jelent rendszeres beruházást, viszont annál fontosabb a megfelelő termék kiválasztása. Az emberek egyre többet hajlandók fizetni a biztonságért.
A Garnier Ambre Solaire elsőként felelt meg az összes európai szabályozásnak, és használatát az Európai Rákellenes Ligák ajánlják – mondja Pirkhoffer Tímea.
A gyorsan változó, magas elvárásokat támasztó és innovatív piacon a gyártóknak ma már nem elég védelmet kínálniuk a napsugárzás káros hatásai ellen, a vásárlók elvárják, hogy egy napozószer egyéb termékelőnyöket is kínáljon. A legmodernebb kutatások eredményeként született meg a Carroten idei nagy újdonsága,a Carroten V vitaminos napozó spray, amely gyümölcskivonatot tartalmaz, A-, C-vitamin- és antioxidáns-tartalma táplálja és védi a bőrt az idő előtti öregedés ellen. A termék ásványtartalma (kalcium, foszfor, kálium) elősegíti a sejtek anyagcseréjét.
− Természetesen elengedhetetlen, hogy a fogyasztókat folyamatosan tájékoztassuk a legfontosabb újdonságokról, innovációkról, és természetesen figyelmeztessük arra, hogy ne csak élvezzük a napsugárzás jótékony hatását, hanem védekezzünk is a káros sugarak ellen – hangsúlyozza Radosiczky Anikó.
A Sarantis Hungary az eladóhelyeken tálca és álló displayekkel támogatja a termékeladást. A displayek kihelyezését napernyőkkel és labdákkal színesítik. Idén egy „Beach bag” csomaggal is népszerűsítik a termékcsoportot. Ha a fogyasztók két terméket, egy gyermeknaptejet és egy felnőttnaptejet vásárolnak, ajándékba kapnak egy strandtáskát, benne egy felfújható labdával.
E.-H. Sz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >