ALDI: stabil áruházlánc, kiszámítható munkaadó
Évek óta stabilan növekszik az ALDI Magyarországon, vásárlói, beszállítói és munkavállalói számára kiszámítható szolgáltató és partner, miközben jelentős beruházásokkal számos munkahelyet teremt a kereskedelem és az informatika területén is. A 2019-es évet és az idei helyzetet Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója értékelte lapunknak.
Hogyan alakult az ALDI számára a 2019-es év?
– A tavalyi évben folytatni tudtuk több éve tapasztalható növekedésünket, egyúttal jelentős beruházásokat is indítottunk, amelyek révén folyamatosan számos új munkahelyet hozunk létre a magyar gazdaságban. Hálózatunk immár 144 áruházból áll, összesen több mint 3800 munkavállalót foglalkoztatunk a kereskedelem és a logisztika területén. Biatorbágyi logisztikai központunknál leraktuk az alapkövét az új, 8800 négyzetméteres hűtőraktárunknak, és jelenleg is folyik a kivitelezés. Tovább bővítettük informatikai szolgáltatásokat nyújtó cégünk, az ALDI International IT Services Kft. (AIIS) létszámát, és a munkavállalók számának bővítése érdekében nagyobb épületbe költözött Pécsett a cég szolgáltató központja, amely immár 160 üzleti és informatikai megoldást nyújt az ALDI Dél vállalatcsoport üzletei és logisztikai központjai számára.
Jövőbeli terveink között szerepel az AIIS szolgáltatásportfóliójának bővítése, újabb informatikai és üzleti szolgáltatások bevezetése, valamint a munkatársi létszám növelése, mellyel kapcsolatban a toborzás jelenleg is zajlik.
Évek óta folyik a verseny a munkavállalókért, ami folyamatos béremelést követel meg a munkaadóktól. Hogy állja az ALDI a versenyt?
– Filozófiánk egyszerű: a középpontban az ember áll – legyen szó vásárlóról vagy munkatársról. Abban hiszünk, hogy kizárólag motivált, elkötelezett és lojális munkavállalók tudnak magas színvonalú kiszolgálást nyújtani a minket választó vásárlóknak, ehhez pedig elengedhetetlen a vonzó és más szektorokkal összevetve is versenyképes fizetés. Célunk, hogy a legfelkészültebb munkavállalók válasszanak minket a munkaerőpiacon, így természetesen a megtartásukra, motiválásukra és fejlesztésükre is kiemelt figyelmet fordítunk. Törekvésünket nem csupán a hozzánk jelentkezők száma, hanem a szakma is visszaigazolja, hiszen 2019-ben másodszor kaptuk meg a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó” díját.
Az ALDI az elmúlt években számos innovatív zöld megoldást vezetett be. Pontosan milyen intézkedésekkel csökkenti a vállalat az ökológiai lábnyomát?
– 2019-ben széles körű vásárlói igényfelmérés eredményére alapozva elhagytuk a műanyag zárófedeleket a magyar beszerzésű saját márkás tejtermékekről, melynek következtében 6,4 tonnával csökkent a műanyag-felhasználásunk. Idén tovább folytatjuk ezt az intézkedéssort, és a legkeresettebb, 450 grammos kiszerelésű, 12 és 20%-os tejfölöknél is végleg elhagytuk a műanyag zárófedeleket, ennek következtében éves szinten további 10 tonnával csökken a műanyag-felhasználás.
Ezzel párhuzamosan folyamatosan növeljük a társadalmi felelősségvállalás szellemiségében forgalmazott nem élelmiszer termékek arányát is: ilyenek például a Felelős Erdőgazdálkodás Tanácsának hivatalos tanúsítványával (FSC) ellátott fa- és papíráruk. Tavaly kivezettük kínálatunkból az egyszerhasználatos műanyag evőeszközöket, szívószálakat. Tovább folytatjuk a „Tegyünk ma a holnapért” kampány keretében a „Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani” szlogen alatt futó intézkedéseinket, melyek értelmében 2025-re a saját márkás termékek esetében 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagot fogunk használni, illetve 2025-ig 15%-kal csökkentjük csomagolóanyag-felhasználásunkat.
Tavaly kezdték el az országos e-töltőhálózat kiépítését, hogy áll most a beruházás?
– Az élhető és fenntartható környezetért felelős vállalatként májusban kezdtük el partnerünkkel, az E.ON-nal közösen az ország egyik legnagyobb e-töltő-hálózatának kiépítését: a 82 települést, illetve 123 áruházunkat érintő beruházás révén 360 töltőpontot alakítunk majd ki. Jelenleg már 12 megye 31 ALDI-áruházánál 50 töltőpont áll az elektromos és tölthető hibrid autók használóinak rendelkezésére. A töltés az ALDI-áruházaknál jelenleg még ingyenes, és az E.ON innovációjának köszönhetően okostelefon segítségével lehet igénybe venni.
A koronavírus milyen kihívások elé állította a vállalatot?
– Számunkra kulcsfontosságú, hogy minden helyzetben stabil partnerek legyünk. A vásárlók azt érezhetik, hogy minden körülmények között számíthatnak ránk. A kialakult járványügyi helyzetben is törekedtünk az ellátásbiztonságra és a vásárlók magas színvonalú kiszolgálására a központi egészségügyi szabályok maximális betartása mellett. Valamennyi üzletünkben óvintézkedéseket tettünk, és munkatársaink a szokásosnál is többször takarítanak, fertőtlenítenek.
Nem lehet eléggé és elégszer megköszönni kollégáinknak azt az elkötelezett munkát, amellyel a vírusfertőzés kitörése után is odaadással látták el feladatukat, és biztosították a lakosság ellátását, valamint zökkenőmentes kiszolgálását. Lenyűgöző volt az az összefogás, amit mind az üzletekben, mind a logisztikán tapasztaltunk. Az ALDI-nál kiváló csapat dolgozik, munkatársaink segítettek a vásárlóknak – és egymásnak is! A járványhelyzet alatt is bebizonyosodott, hogy hosszú távon érdemes és kifizetődik a munkatársak fejlesztésére fordított energia. Fontos értéknek tekintjük munkavállalóinkat, és jelenleg is számos területre keresünk új munkatársakat, hiszen országszerte ötvennél több nyitott pozíció várja az ambiciózus pályázók jelentkezését.
Milyen újdonságokkal jelentkezik idén az ALDI?
– Számos innovációt mutatunk be, amelyek nemcsak vásárlóinkat és a környezetvédelmet szolgálják, de hozzájárulnak a lakosság egészségtudatosságának fejlődéséhez, valamint újabb munkahelyeket is teremtenek. Az ALDI nagy választékban kínál minőségi bio-, vegán, vegetáriánus, hozzáadott cukor nélküli, illetve cukor-, pálmaolaj-, laktóz- és gluténmentes termékeket. Idén májustól új, az ártáblák mellett található, piktogramokból álló jelölőrendszert vezettünk be a vásárlók tájékozódásának, valamint az egyes bio- és mentes termékcsoportok azonosításának megkönnyítése érdekében. Folyamatosan dolgozunk a mentes termékek számának bővítésén, hogy az ételintoleranciával érintett fogyasztók számára minél nagyobb választékot biztosítsunk.
Eddigi legjelentősebb raktárbővítésünk várhatóan idén befejeződik, melynek következtében új hűtőraktárunkban egy –23 Celsius fokos mélyhűtő és egy 0 Celsius fokos hűtőraktár mellett egy kilenc rámpával rendelkező előhűtő is kialakításra kerül, ami 40%-kal nagyobb hűtött-termék-kínálatot tesz lehetővé üzleteink számára – így vásárlóink még több kényelmi termék közül választhatnak majd.
Tovább folytatjuk együttműködésünket az Élelmiszerbankkal is, jelenleg 144 üzletünkből 99 vesz részt aktívan az élelmiszermentésben, és az emberi fogyasztásra még alkalmas élelmiszereket a segélyszervezet segítségével juttatjuk el a rászorulók számára. Célunk, hogy még több üzletünk kapcsolódjon be ebbe a programba.
Kiemelt célunk, hogy csökkentsük ökológiai lábnyomunkat. 2018 óta karbonsemlegesek vagyunk, azaz klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezzük az operatív működésből származó üvegházhatású gázok kibocsátását. Emellett továbbra is szeretnénk élen járni a környezetbarát megoldások alkalmazásában, nem csupán a csomagolóanyag-felhasználás, hanem számos más területen is. Folytatjuk a vizeink védelme érdekében indított programunkat, illetve az E.ON-nal közös e-töltők kiépítését, így további lépéseket teszünk vásárlóinkkal közösen a fenntartható jövő érdekében. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Karácsonyi hangulat dobozba zárva
Idén novemberben megérkezik a limitált kiadású Mizo diós bejgli ízű…
Tovább olvasom >Új koncepció-üzletet nyitott az ALDI Belgiumban
Új üzletet nyitott az ALDI a Brüsszel közeli Braine-l’Alleud városában,…
Tovább olvasom >Magyar befektető adott el bevásárlóközpontot Spanyolországban
Sikeresen értékesítette a magyar tulajdonú GESTOR REAL ESTATE a spanyolországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >Mérsékelt optimizmussal
Az ágazat legnagyobb értékesítési csapatát foglalkoztató METRO-áruházlánc munkatársai évi 180…
Tovább olvasom >Az ár-érték arány az úr, de többet is költenénk…
A Business Days konferencián Mekler Anita, a PwC Magyarország cégtársa…
Tovább olvasom >