Alapbér-emeléssel honorálja a dolgozók kitartását a METRO 2021-ben
Január 22-én egy minden részletre kitérő tárgyalássorozatot követően megszületett a megállapodás a METRO 2021. évre vonatkozó béremeléseit illetően. A METRO Kereskedelmi Kft. vezetősége biztosította a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetének képviselőit elkötelezettségéről a munkatársaik egészségvédelme és teljesítményük elismerése iránt.
Kihívásokkal teli év volt a tavalyi minden piaci szereplő számára, és ez alól a HoReCa piac meghatározó partnere, a METRO sem volt kivétel. A váratlan nehézségek ellenére a dolgozók kitartásának és szakmai elhivatottságának, valamint a vezetés gyors reagálásának köszönhetően mégis sikeresen vette az áruházlánc az akadályokat. Annak érdekében, hogy már januártól honorálni tudják a munkatársak erőfeszítéseit, a METRO vezetése már 2020 decemberében megkezdte a tárgyalásokat a szakszervezet képviselőivel, melynek eredményeként múlt hét pénteken megállapodást is kötött egymással a két fél.
A béremelés mértéke a nem vezetői beosztásban dolgozó áruházi munkatársak esetén meghaladja a hivatalos infláció, valamint a minimálbéremelés mértékét is, tovább erősítve ezen juttatások versenyképességét. Az alapbéremelésen kívül, változatlanul járnak a dolgozóknak olyan juttatások is, mint a 13.-14. havi cafeteria, az egyéni teljesítményértékelő rendszer alapján kapható pótlékok, egyéb, nem munkaidőhöz kötött pótlékok és a vásárlási kedvezmények. Mivel a vállalat számára kiemelten fontos a munkatársak egészségvédelme, ezért a fentieken túl új élet- és balesetbiztosítási programot vezet be.
A METRO szakszervezeti partnerei is elismerték, hogy jelen gazdasági helyzetben az új bérek és egyéb juttatások, melyeket a vállalat saját forrásokból biztosít, tükrözik a vállalat elkötelezettségét.
A sikeres tárgyalásoknak köszönhetően a METRO dolgozói február elején már a megemelt bérüket kapják kézhez.
Kapcsolódó cikkeink
Hogy iszod a kávét, rázva vagy keverve?
Egyre több szín, egyre meglepőbb ízek – még mindig növekszik…
Tovább olvasom >Növekvő sajátmárkás forgalom a Metrónál
2024/25-ös üzleti évének első öt hónapjában 24,8%-ra növelte sajátmárkás termékeinek…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >Átadták a Nestlé napelemparkját Szerencsen
Szerencsen átadták a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és…
Tovább olvasom >140 millió visszaváltott palack az ALDI-nál
Az ALDI Magyarország üzleteiben rekordmennyiségű, immár mintegy 140 millió egyszer…
Tovább olvasom >