Alacsonyabb gazdasági hangulatindex mellett is lendületes növekedést vár Németországban a ZEW
A várt növekedés helyett csökkent a ZEW gazdaságkutató intézet júniusi német gazdasági hangulatindexe a májusban elért 21 éves csúcsról. A felmérés alapján azonban ezzel együtt is lendületes fellendülésre lehet számítani a következő hat hónapban Németországban.
A német gazdasági hangulatindex (ESI) 79,8 pontra csökkent a májusban elért 84,4 pontos 21 éves csúcsról. A piac növekedésre, 86,0 pontra számított júniusra vonatkozóan.
A felmérésbe bevont mintegy háromszáz intézményes befektetőnek az aktuális németországi helyzetről alkotott véleménye viszont számottevő mértékben javult, a vonatkozó mutatószám a májusi mínusz 40,1 pontról mínusz 9,1 pontra emelkedett júniusban.
„Folytatódik a gazdasági fellendülés” – állapította meg a felmérés eredményéről adott összefoglalójában Achim Wambach, a ZEW elnöke. Rámutatott, hogy a következő hat hónapra vonatkozó várakozásokat tükröző ESI hangulatindex júniusi értéke az előző havihoz képest bekövetkezett csökkenéssel együtt is rendkívül magasnak számít. Hozzátette: maga a csökkenés is leginkább annak tulajdonítható, hogy az aktuális helyzet megítélése javult, és már visszatért a krízis előtti, 2019 augusztusi szintre.
Összességében tehát a pénzügyi szakértők erőteljes konjunkturális fellendülésre számítanak a következő hat hónapban – állapította meg a ZEW elemzése.
Hasonló következtetésre jutott a felmérés az euróövezeti kilátásokkal kapcsolatban is:
Romlottak ugyan a pénzügyi szakértők konjunkturális várakozásai az euróövezetre vonatkozóan, a júniusi ESI 81,3 pontra csökkent a májusi 84,0 pontról, az aktuális helyzet megítélése viszont visszatért a krízis előtti szintre, a mutató értéke 27,0 ponttal mínusz 24,4 pontra emelkedett a májusi mínusz 51,4 pontról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >