Alacsonyabb gazdasági hangulatindex mellett is lendületes növekedést vár Németországban a ZEW
A várt növekedés helyett csökkent a ZEW gazdaságkutató intézet júniusi német gazdasági hangulatindexe a májusban elért 21 éves csúcsról. A felmérés alapján azonban ezzel együtt is lendületes fellendülésre lehet számítani a következő hat hónapban Németországban.
A német gazdasági hangulatindex (ESI) 79,8 pontra csökkent a májusban elért 84,4 pontos 21 éves csúcsról. A piac növekedésre, 86,0 pontra számított júniusra vonatkozóan.
A felmérésbe bevont mintegy háromszáz intézményes befektetőnek az aktuális németországi helyzetről alkotott véleménye viszont számottevő mértékben javult, a vonatkozó mutatószám a májusi mínusz 40,1 pontról mínusz 9,1 pontra emelkedett júniusban.
„Folytatódik a gazdasági fellendülés” – állapította meg a felmérés eredményéről adott összefoglalójában Achim Wambach, a ZEW elnöke. Rámutatott, hogy a következő hat hónapra vonatkozó várakozásokat tükröző ESI hangulatindex júniusi értéke az előző havihoz képest bekövetkezett csökkenéssel együtt is rendkívül magasnak számít. Hozzátette: maga a csökkenés is leginkább annak tulajdonítható, hogy az aktuális helyzet megítélése javult, és már visszatért a krízis előtti, 2019 augusztusi szintre.
Összességében tehát a pénzügyi szakértők erőteljes konjunkturális fellendülésre számítanak a következő hat hónapban – állapította meg a ZEW elemzése.
Hasonló következtetésre jutott a felmérés az euróövezeti kilátásokkal kapcsolatban is:
Romlottak ugyan a pénzügyi szakértők konjunkturális várakozásai az euróövezetre vonatkozóan, a júniusi ESI 81,3 pontra csökkent a májusi 84,0 pontról, az aktuális helyzet megítélése viszont visszatért a krízis előtti szintre, a mutató értéke 27,0 ponttal mínusz 24,4 pontra emelkedett a májusi mínusz 51,4 pontról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a német Burger Kingben a növényi alapú menü a húsosnál
Németországban a Burger King 10 centtel csökkentette az összes növényi…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Többször használható zacskókat vezet be a Kaufland Németországban
A Kaufland újrahasználható tasakokat vezet be pékárurészlegén Németországban. Az egyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >