AKI: csaknem 20 százalékkal nőtt a műtrágyaforgalom a második negyedévben
A csökkenő áraknak köszönhetően csaknem 20 százalékkal nőtt a műtrágyaforgalom a második negyedévben tavalyhoz képest – olvasható az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) összefoglalójában.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/08/agriculture-4265758_640-300x199.jpg)
(Fotó: Pixabay)
A vizsgált időszakban a műtrágyák majdnem mindegyike olcsóbb lett, akad olyan is, amelyik majdnem feleannyiba kerül, mint egy éve. A közlemény szerint más mezőgazdasági inputanyagból is több fogyott éves összevetésben, a csapadékos idő 14 százalékkal növelte a gombaölők iránti keresletet. Gyomirtóból ugyanakkor 16 százalékkal kevesebbet vettek a gazdák, amit az AKI azzal magyaráz, hogy a tavalyi készleteiket a szárazság miatt nem kellett felhasználniuk a termelőknek. Emiatt a növényvédők forgalma április elejétől június végéig összességében 6 százalékkal csökkent 2022 azonos időszakához képest – írták.
A közlemény szerint a műtrágyapiac átalakulás előtt áll
Az elmúlt három évben ugyanis jelentős ellátási problémákat okozott a járvány, a gyártáshoz szükséges anyagok drágulása és azok beszerzési nehézségei miatt. Az EU szabályozása is arra ösztönzi a gazdákat, hogy a talajélet fenntartása szempontjából előnyösebb növényi és állati eredetű tápanyagokat, biostimulátorokat és talajoltó készítmények keressék. Ezek a készítmények a műtrágyához képest nagyobb biztonsággal állnak a termelők rendelkezésére – tették hozzá.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Befejeződött a nyári aratás
Néhány kisebb terület kivételével július 24-ig véget ért a nyári…
Tovább olvasom >Minden dísznövénycsoport nettó árbevétele nőtt 2023-ban
A dísznövénytermesztés nettó árbevétele 2023-ban az adatfelvétel keretein belül beérkezett…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: a nyári kapás növényeknek nagy szükségük lenne csapadékra
A nyári kapás növényeknek ebben az időszakban lenne szükségük a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >