Akadálymentesített és autizmusbarát üzletkoncepciót tesztel a portugál Continente
A portugál Continente szupermarketlánc olyan üzletkoncepciót tesztel, amelynek célja javítani a fogyatékkal, különösen az autista spektrumzavarral élők vásárlási élményét.
A Continente Modelo Leça do Balio Matosinhosban található üzlete oly módon kerül átalakításra, hogy a fogyatékkal élők, különösen az autista spektrumon lévők önállóan és nagyobb nyugalomban vásárolhassanak.
Az üzletben ezt támogatják többek között a hangtompítók felnőttek és gyermekek számára; az érzékszerveket segítő (szenzoros) növények a bejáratnál; egy kényelmi szoba; átalakított pénztárgépek; speciális bevásárlókocsik; és a vásárlástámogatás.
Az üzlet személyzete az autizmus spektrumról szóló képzésben is részesült, hogy a vásárlókat személyre szabottabb és empatikusabb módon tudják kiszolgálni.
A kezdeményezés a Sonae csoporthoz tartozó MC, a Continente anyavállalatának sokszínűség, méltányosság és befogadás (DEI) stratégiájának része, amely öt dimenzióval foglalkozik, beleértve a fogyatékosságot is, és amelynek célja az egyre inkább befogadó kultúra előmozdítása.
2022-ben az olasz regionális szövetkezet, az Unicoop Firenze nyitott hasonlóan autizmusbarát koncepció szerint kialakított üzletet, a Coop.Fi szupermarketet Firenzében.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től…
Tovább olvasom >Portugália új kormánya visszavonja a Nutri-Score címkézésre vonatkozó programot
Míg Portugália előző kormánya az élelmiszer-termékeket tápértékük alapján rangsoroló jelzőlámpás…
Tovább olvasom >Bővíti működését a Lidl Portugáliában és Horvátországban
Megnyitotta 16. üzletét a Lidl Portugal, mely a német kiskereskedő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >