AI-receptekkel küzd a holland Albert Heijn az élelmiszer-pazarlás ellen
Az Albert Heijn új Scan&Kook néven indított kezdeményezése lehetővé teszi, hogy a felhasználók élelmiszertermékek fotói alapján azokat felhasználó, személyre szabott recepteket kapjanak. A generatív AI-alapú alkalmazást a kereskedő házon belüli csapata, a Gen AI Labs fejlesztette és az Ahold Delhaize értékesítői mutatták be a vállalat most másodjára megrendezett Food & Tech Week rendezvényén.
A cikk a Trade magazin 2024/8-9. lapszámában olvasható.
A Scan&Kook a fogyasztói élelmiszer-pazarlást hivatott csökkenteni. Az alkalmazással a felhasználók javaslatokat kaphatnak a maradékok felhasználására vonatkozóan.
Az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása az Albert Heijn kiemelt célja. A kereskedő 2030-ra az élelmiszer-hulladék mennyiségét a 2016-os szintről felére csökkentené. Ennek elérése érdekében a vállalat a pontosabb készletezést és értékesítés-előrejelzést támogató szoftvert is alkalmaz – számolt be a Retail Optimiser.
Az AI a kereskedőnél szerepet kap többek között a választék- és polctervezésben, és a napokban megkezdődött az AI segítségével létrehozott üzletspecifikus planogramok bevezetése azzal a céllal, hogy az egyes üzletek termékkínálata jobban igazodjon a vásárlói magatartáshoz, és ezáltal javuljon a termékek elérhetősége.
Emellett a vállalat generatív AI-alapú chatbotot indított az intraneten, amely képes valós időben különböző nyelveken válaszolni az alkalmazottak kérdéseire. A Gen AI Lab másik kezdeményezése, a GitHub Copilot a szoftverfejlesztők hatékonyságát növeli a kódolás felgyorsításával és az egyszerű, ismétlődő programozási feladatok automatizálásával. A generatív AI az ügyfélszolgálaton is megkönnyíti a munkát: képes összefoglalni az ügyfelekkel folytatott beszélgetéseket, és javítani tudja a gyakran feltett kérdésekre adott válaszokat. //
Kapcsolódó cikkeink
Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >PwC Value in Motion: Az AI gazdaságélénkító hatása 2035-ig elérheti a 15%-ot
A PwC legfrissebb kutatása szerint az AI (mesterséges intelligencia) a…
Tovább olvasom >Az SAP újragondolja a vállalati alkalmazások jövőjét: az AI mindenhol jelen lesz
Az SAP idei Sapphire konferenciáján olyan úttörő technológiai fejlesztéseket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >