AI-receptekkel küzd a holland Albert Heijn az élelmiszer-pazarlás ellen
Az Albert Heijn új Scan&Kook néven indított kezdeményezése lehetővé teszi, hogy a felhasználók élelmiszertermékek fotói alapján azokat felhasználó, személyre szabott recepteket kapjanak. A generatív AI-alapú alkalmazást a kereskedő házon belüli csapata, a Gen AI Labs fejlesztette és az Ahold Delhaize értékesítői mutatták be a vállalat most másodjára megrendezett Food & Tech Week rendezvényén.
A cikk a Trade magazin 2024/8-9. lapszámában olvasható.
A Scan&Kook a fogyasztói élelmiszer-pazarlást hivatott csökkenteni. Az alkalmazással a felhasználók javaslatokat kaphatnak a maradékok felhasználására vonatkozóan.
Az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása az Albert Heijn kiemelt célja. A kereskedő 2030-ra az élelmiszer-hulladék mennyiségét a 2016-os szintről felére csökkentené. Ennek elérése érdekében a vállalat a pontosabb készletezést és értékesítés-előrejelzést támogató szoftvert is alkalmaz – számolt be a Retail Optimiser.
Az AI a kereskedőnél szerepet kap többek között a választék- és polctervezésben, és a napokban megkezdődött az AI segítségével létrehozott üzletspecifikus planogramok bevezetése azzal a céllal, hogy az egyes üzletek termékkínálata jobban igazodjon a vásárlói magatartáshoz, és ezáltal javuljon a termékek elérhetősége.
Emellett a vállalat generatív AI-alapú chatbotot indított az intraneten, amely képes valós időben különböző nyelveken válaszolni az alkalmazottak kérdéseire. A Gen AI Lab másik kezdeményezése, a GitHub Copilot a szoftverfejlesztők hatékonyságát növeli a kódolás felgyorsításával és az egyszerű, ismétlődő programozási feladatok automatizálásával. A generatív AI az ügyfélszolgálaton is megkönnyíti a munkát: képes összefoglalni az ügyfelekkel folytatott beszélgetéseket, és javítani tudja a gyakran feltett kérdésekre adott válaszokat. //
Kapcsolódó cikkeink
Nem mindegy, hogy megregulázzuk vagy gúzsba kötjük a mesterséges intelligenciát
Tavaly év végére a globális AI-beruházások elérték a nagyságrendileg 500 milliárd…
Tovább olvasom >Átlag alatti a magyaroknál a mesterséges intelligencia használata a munkában
A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban alkalmazzák a mesterséges…
Tovább olvasom >A vásárlók többsége anélkül használja a generatív AI-t, hogy tudna róla
Egy új tanulmány szerint az Egyesült Államokban a fogyasztók 71%-a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Generali kutatás: A magyarok csupán tizede gondolja azt, hogy fantasztikus év lesz 2025
Nemzetközi háborús konfliktus kiterjedésétől kevésbé, az infláció és az árak…
Tovább olvasom >Szijjártó Péter: a kormány stratégiai fontosságú ágazatként kezeli az élelmiszeripart
A kormány stratégiai fontosságú ágazatként kezeli a jelenleg mintegy 145…
Tovább olvasom >Fidelity: Mit várhatunk Trump első napjai után?
Trump elnök első hivatali napja összhangban állt kampányígéreteivel, és több,…
Tovább olvasom >