AI-receptekkel küzd a holland Albert Heijn az élelmiszer-pazarlás ellen
Az Albert Heijn új Scan&Kook néven indított kezdeményezése lehetővé teszi, hogy a felhasználók élelmiszertermékek fotói alapján azokat felhasználó, személyre szabott recepteket kapjanak. A generatív AI-alapú alkalmazást a kereskedő házon belüli csapata, a Gen AI Labs fejlesztette és az Ahold Delhaize értékesítői mutatták be a vállalat most másodjára megrendezett Food & Tech Week rendezvényén.
A cikk a Trade magazin 2024/8-9. lapszámában olvasható.
A Scan&Kook a fogyasztói élelmiszer-pazarlást hivatott csökkenteni. Az alkalmazással a felhasználók javaslatokat kaphatnak a maradékok felhasználására vonatkozóan.
Az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása az Albert Heijn kiemelt célja. A kereskedő 2030-ra az élelmiszer-hulladék mennyiségét a 2016-os szintről felére csökkentené. Ennek elérése érdekében a vállalat a pontosabb készletezést és értékesítés-előrejelzést támogató szoftvert is alkalmaz – számolt be a Retail Optimiser.
Az AI a kereskedőnél szerepet kap többek között a választék- és polctervezésben, és a napokban megkezdődött az AI segítségével létrehozott üzletspecifikus planogramok bevezetése azzal a céllal, hogy az egyes üzletek termékkínálata jobban igazodjon a vásárlói magatartáshoz, és ezáltal javuljon a termékek elérhetősége.
Emellett a vállalat generatív AI-alapú chatbotot indított az intraneten, amely képes valós időben különböző nyelveken válaszolni az alkalmazottak kérdéseire. A Gen AI Lab másik kezdeményezése, a GitHub Copilot a szoftverfejlesztők hatékonyságát növeli a kódolás felgyorsításával és az egyszerű, ismétlődő programozási feladatok automatizálásával. A generatív AI az ügyfélszolgálaton is megkönnyíti a munkát: képes összefoglalni az ügyfelekkel folytatott beszélgetéseket, és javítani tudja a gyakran feltett kérdésekre adott válaszokat. //
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >