AI-receptekkel küzd a holland Albert Heijn az élelmiszer-pazarlás ellen
Az Albert Heijn új Scan&Kook néven indított kezdeményezése lehetővé teszi, hogy a felhasználók élelmiszertermékek fotói alapján azokat felhasználó, személyre szabott recepteket kapjanak. A generatív AI-alapú alkalmazást a kereskedő házon belüli csapata, a Gen AI Labs fejlesztette és az Ahold Delhaize értékesítői mutatták be a vállalat most másodjára megrendezett Food & Tech Week rendezvényén.
A cikk a Trade magazin 2024/8-9. lapszámában olvasható.
A Scan&Kook a fogyasztói élelmiszer-pazarlást hivatott csökkenteni. Az alkalmazással a felhasználók javaslatokat kaphatnak a maradékok felhasználására vonatkozóan.
Az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása az Albert Heijn kiemelt célja. A kereskedő 2030-ra az élelmiszer-hulladék mennyiségét a 2016-os szintről felére csökkentené. Ennek elérése érdekében a vállalat a pontosabb készletezést és értékesítés-előrejelzést támogató szoftvert is alkalmaz – számolt be a Retail Optimiser.
Az AI a kereskedőnél szerepet kap többek között a választék- és polctervezésben, és a napokban megkezdődött az AI segítségével létrehozott üzletspecifikus planogramok bevezetése azzal a céllal, hogy az egyes üzletek termékkínálata jobban igazodjon a vásárlói magatartáshoz, és ezáltal javuljon a termékek elérhetősége.
Emellett a vállalat generatív AI-alapú chatbotot indított az intraneten, amely képes valós időben különböző nyelveken válaszolni az alkalmazottak kérdéseire. A Gen AI Lab másik kezdeményezése, a GitHub Copilot a szoftverfejlesztők hatékonyságát növeli a kódolás felgyorsításával és az egyszerű, ismétlődő programozási feladatok automatizálásával. A generatív AI az ügyfélszolgálaton is megkönnyíti a munkát: képes összefoglalni az ügyfelekkel folytatott beszélgetéseket, és javítani tudja a gyakran feltett kérdésekre adott válaszokat. //
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Új korszak hajnalán: így készülnek a kiadók a „Google Zero” világára
A Google keresőfelületeinek átalakulása, a mesterséges intelligencia térnyerése és a…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >