AI kontra deepfake: harc a digitális hitelességért
Az online térben egyre nagyobb gondot jelent a deepfake, vagyis a mesterséges intelligencia által generált hamis képek, videók és hangfelvételek rohamos terjedése.
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
A probléma súlyosságára világít rá a Deloitte „2024 Connected Consumer Study” tanulmánya, amely szerint a válaszadók fele úgy érzi, romlott az online információk hitelessége, míg a generatív mesterséges intelligenciát ismerők kétharmada manipulációtól tart.
A deepfake tartalmak kiszűrésére a technológiai cégek már 2023-ban 5,5 milliárd dollárt fordítottak, ám ez az összeg 2026-ra 15,7 milliárdra nőhet.
A védekezés fő eszközei közé tartoznak az AI-alapú felismerőrendszerek, digitális vízjelek és a tartalmak útját nyomon követő, illetve a vizuális tartalmak szerkesztési előzményeit dokumentáló megoldások.
A közösségimédia-platformok egy része már vezetett be a mesterségesen és a hiteles tartalomkészítők által generált anyagok elkülönítését célzó intézkedéseket. Egyes esetekben a felhasználóknak igazolniuk kell személyazonosságukat a hamis fiókok és a deepfake-ek terjedésének visszaszorítása céljából.
A szakértők szerint a probléma kezelése nemcsak technológiai, hanem szabályozási és oktatási kérdés is, ugyanakkor kulcsfontosságú a digitális bizalom megőrzése érdekében. //
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >AI és SEO: Forradalmi változás küszöbén állnak a kkv-k
A legfrissebb, 2025-ös Previsible AI Traffic Report szerint öt hónap…
Tovább olvasom >2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >