AI kontra deepfake: harc a digitális hitelességért
Az online térben egyre nagyobb gondot jelent a deepfake, vagyis a mesterséges intelligencia által generált hamis képek, videók és hangfelvételek rohamos terjedése.
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
A probléma súlyosságára világít rá a Deloitte „2024 Connected Consumer Study” tanulmánya, amely szerint a válaszadók fele úgy érzi, romlott az online információk hitelessége, míg a generatív mesterséges intelligenciát ismerők kétharmada manipulációtól tart.
A deepfake tartalmak kiszűrésére a technológiai cégek már 2023-ban 5,5 milliárd dollárt fordítottak, ám ez az összeg 2026-ra 15,7 milliárdra nőhet.
A védekezés fő eszközei közé tartoznak az AI-alapú felismerőrendszerek, digitális vízjelek és a tartalmak útját nyomon követő, illetve a vizuális tartalmak szerkesztési előzményeit dokumentáló megoldások.
A közösségimédia-platformok egy része már vezetett be a mesterségesen és a hiteles tartalomkészítők által generált anyagok elkülönítését célzó intézkedéseket. Egyes esetekben a felhasználóknak igazolniuk kell személyazonosságukat a hamis fiókok és a deepfake-ek terjedésének visszaszorítása céljából.
A szakértők szerint a probléma kezelése nemcsak technológiai, hanem szabályozási és oktatási kérdés is, ugyanakkor kulcsfontosságú a digitális bizalom megőrzése érdekében. //
Kapcsolódó cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Promóció 2025: egyszerűség, adat, élmény
A Promóciók napjának nyitóelőadását Barna Tamás, a Republic Group tulajdonos-ügyvezetője…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >