AI kontra deepfake: harc a digitális hitelességért
Az online térben egyre nagyobb gondot jelent a deepfake, vagyis a mesterséges intelligencia által generált hamis képek, videók és hangfelvételek rohamos terjedése.
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
A probléma súlyosságára világít rá a Deloitte „2024 Connected Consumer Study” tanulmánya, amely szerint a válaszadók fele úgy érzi, romlott az online információk hitelessége, míg a generatív mesterséges intelligenciát ismerők kétharmada manipulációtól tart.
A deepfake tartalmak kiszűrésére a technológiai cégek már 2023-ban 5,5 milliárd dollárt fordítottak, ám ez az összeg 2026-ra 15,7 milliárdra nőhet.
A védekezés fő eszközei közé tartoznak az AI-alapú felismerőrendszerek, digitális vízjelek és a tartalmak útját nyomon követő, illetve a vizuális tartalmak szerkesztési előzményeit dokumentáló megoldások.
A közösségimédia-platformok egy része már vezetett be a mesterségesen és a hiteles tartalomkészítők által generált anyagok elkülönítését célzó intézkedéseket. Egyes esetekben a felhasználóknak igazolniuk kell személyazonosságukat a hamis fiókok és a deepfake-ek terjedésének visszaszorítása céljából.
A szakértők szerint a probléma kezelése nemcsak technológiai, hanem szabályozási és oktatási kérdés is, ugyanakkor kulcsfontosságú a digitális bizalom megőrzése érdekében. //
Kapcsolódó cikkeink
Felelősen a jövőért
A Smurfit Westrock elkötelezetten támogatja Párkány városát, és aktívan részt…
Tovább olvasom >Az utazás jövője: mesterséges intelligencia válthatja le az utazási irodákat
A turizmus világszerte robbanásszerűen növekszik, különösen Ázsiában, ahol a bővülő…
Tovább olvasom >Lassul a növényi húsalternatívák piaca – visszavonulót fúj a brit Tesco
Várhatóan nem teljesíti a brit Tesco azt a 2020-ban kitűzött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >