Agrármarketing Centrum: lesz elegendő hal karácsonyra
A haltermelők ki tudják szolgálni a hazai karácsonyi halfogyasztási igényeket annak ellenére, hogy az előző évekhez képest elmarad az idei haltermés – közölte az Agrármarketing Centrum (AMC) hétfőn az MTI-vel.

Gyengébb idén a haltermés, de a karácsonyi halellátással nem lesz gond
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője a közleményben kiemelte, az éves fejenkénti 6,5 kilogramm átlagos halfogyasztás 40-45 százaléka jut erre az időszakra.
Emlékeztetett arra, hogy a „Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző kampány célja, hogy a korábbi, fejenkénti 5,4 kilogramm éves átlagos fogyasztás 20 százalékkal növekedjen. A program indulása, 2017 óta csaknem 5 millió embert értek el, és 77 ezer adag ételt kóstoltattak különböző rendezvényeken – ismertette.
Lévai Ferenc, a Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) szóvivője a közleményben hangsúlyozta, az édesvízi halakat már most érdemes beszerezni, a halhús az otthoni fagyasztást is jól viseli. Az idei haltermés várhatóan elmarad a korábbi évektől mennyiségben, ugyanakkor biztonsággal lesz elegendő hazai ponty, harcsa, afrikai harcsa, busa is karácsonyra – jelezte.
A haltermelők működését az idén nehezítette a vízhiány, a kukoricaár, a gázolajár és a bérköltségek növekedése – mutatott rá a szóvivő. Ugyanakkor a szektor így is biztonsággal el tudja látni a hazai igényeket, süllőből és csukából a tervezettnél kisebb lesz a hozam, de mivel a MA-HAL tagjai önként korlátozták az exportot, ezekből a halfajokból is lesz idehaza kellő mennyiség – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordév a halgazdaságokban – de még mindig kevés halat eszünk
A 2024-es év kiemelkedően sikeres volt a magyar haltermelés számára:…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >Agrármarketing Centrum: magyar élelmiszergyártók mutatták be termékeiket Albániában és Montenegróban
Tizenegy magyar élelmiszergyártócég mutatta be termékeit Montenegróban és Albániában az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >